83
11.01.2021

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
elbląg stan umysłu
(2021.01.08)

info

1  
  1
jeszcze w tym roku nowe obostrzenie covid- zakaz ruchu pojazdow spalinowych w UE
taxidriver (2021.01.08)

info

2  
  1
Nikt się nie udusi, maseczki w dożywocie temu zapobiegną. Tak w ramach ratowania klimatu, bo już się słyszy, że po kontrolowanym przyduszeniu epidemii, globaliści przytrzymają nas w stanie wyjątkowym takim czy innym, tym razem w ramach zielonego ładu. Możesz być spokojny.
hd (2021.01.09)
@?? - Z tego co wiem to : 8 Samoch. I parę skuteròw.
Gość 12 (2021.01.09)
Dosłownie jakieś 2-3 tygodnie temu na łamach portelu czytałem że miasto sprzedaje działkę dosłownie 20 metrów dalej na Wyspiańskiego. Nie można było przekazać czy sprzedać jej na budowę tej "ładowarki"tylko zajmować miejsce na parkingu które będzie stało puste.
(2021.01.09)

info

2  
  5
A kto w Elblągu jeździ elektrycznym samochodem tak a propo??
(2021.01.09)
Komu zalezy na tym zeby z naszych wspolnych pieniedzy finansowac ten bezsens. W naszym kraju prawie 100% energii jest z elektrowni weglowych. Podliczono ile posrednio emituje CO2 samochod elektryczny w poszczegolnych krajach i wyszło ze przecietny elektryk emituje tyle samo CO2 co przecietny samochod spalinowy. Dodatkowo proces produkcji jest bardziej enrgochłonny, a baterie sa trudne w utylizacji. Podsumowujac strzelmay sobie w kolano promujac nieekologiczne samochody elektryczn. Najpierw powinnno sie pomyslec o ekologicznym wytwarzaniu energi a potem o samochodach elektrycznych. .. a u nas jak zwykle od d. .. .strony
HvK (2021.01.09)
Jeśli chcesz widzieć w Elblągu turystów na przykład, z Norwegii (to taki zamożny, nordycki kraj na północy Europy )to musisz mieć taką infrastrukturę. Nawiasem mówiąc pierwsza ładowarka niedilerska pojawiła się koło Kauflandu. ..
GłębokaMyśl (2021.01.09)
@HvK - Wszyscy zawsze płaczą, że Elbląg to wiocha, zacofana, zabita dechami i do zaorania. .. Jak pojawia się jaskółka zwiastująca coś dobrego, a przy tym nieuniknionego to okazuje się, ze jest fatalnie. .. bo dla kogo marnujemy te pieniądze. .. ?! Jeśli podliczysz równie skrupulatnie swój samochód spalinowy to niestety przegrasz, bo niezależnie od rodzaju paliwa benzyna, gaz, olej napędowy po uwzględnieniu nakładów energetycznych na wydobycie, transport i produkcję paliw i pojazdu (czyli tak samo liczone jak dla elektryków )ślad węglowy samochodów spalinowych jest zdecydowanie większy. Póki co jedynym strzałem w kolano są hybrydy plug-in, bo wożą ciężki akumulator, z którego właściciele korzystają więcej niż niechętnie. .. Właściwie jedynym nieszczęściem elektryków jest zasięg na pojedynczym ładowaniu. .. pomijając kwestię ceny oczywiście. Jednak obydwie te kwestie z pewnością znajdą swoje szczęśliwe zakończenie. .. Prace nad wydajnymi akumulatorami są już bardzo zaawansowane (Toyota zapowiada komercjalizację baterii nowej generacji już na 2022-23 )zaś ceny w momencie wdrożenia masowej produkcji wielkoseryjnej z całą pewnością spadną do rozsądnych poziomów zwłaszcza, ze nowe akumulatory nie będą oparte o lit.
GłębokaMyśl (2021.01.09)
@GłębokaMyśl - Streszcenie badań Volvo o emisji CO2 (wygooglaj sobie bo portel nie pozwala wstawiac linków): "Elektrycznego, pięciodrzwiowego fastbacka zestawiono z benzynową odmianą popularnego modelu Volvo XC40.Co się okazało? Produkcja Polestara 2 oznacza emisję 24 ton dwutlenku węgla, podczas gdy w przypadku crossovera Volvo jest to 14 ton CO2". "EAŚ sprawdziła, jaka jest prawdziwa emisja CO2 na każdy kilometr w przypadku diesla, auta benzynowego i elektrycznego. W danych uwzględniono produkcję samochodu, jego zezłomowanie oraz użytkowanie w całym założonym cyklu życia pojazdu. Dla diesla i auta benzynowego było to nieco ponad 220 g CO2/km. Wynik dla samochodu elektrycznego bardzo różnił się w zależności od tego, w jaki sposób pozyskiwana jest energia. Przy prądzie z odnawialnych źródeł emisja wyniosła 75 g CO2/km. Dla średniego miksu energetycznego dla EU było to 170 g CO2/km, ale gdyby energia była pozyskiwana wyłącznie z węgla, rzeczywista emisja CO2 samochodu elektrycznego wyniosłaby ok. 305 g/km. To oznaczałoby, że w takich warunkach nie ma możliwości obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla w transporcie". U nas pona 90% energii jest z wegla. W Szwecji, Norwegii czy Francji elektryki maja sens, u nas nie.
HvK (2021.01.09)