UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
@GłębokaMyśl - Streszcenie badań Volvo o emisji CO2 (wygooglaj sobie bo portel nie pozwala wstawiac linków): "Elektrycznego, pięciodrzwiowego fastbacka zestawiono z benzynową odmianą popularnego modelu Volvo XC40.Co się okazało? Produkcja Polestara 2 oznacza emisję 24 ton dwutlenku węgla, podczas gdy w przypadku crossovera Volvo jest to 14 ton CO2". "EAŚ sprawdziła, jaka jest prawdziwa emisja CO2 na każdy kilometr w przypadku diesla, auta benzynowego i elektrycznego. W danych uwzględniono produkcję samochodu, jego zezłomowanie oraz użytkowanie w całym założonym cyklu życia pojazdu. Dla diesla i auta benzynowego było to nieco ponad 220 g CO2/km. Wynik dla samochodu elektrycznego bardzo różnił się w zależności od tego, w jaki sposób pozyskiwana jest energia. Przy prądzie z odnawialnych źródeł emisja wyniosła 75 g CO2/km. Dla średniego miksu energetycznego dla EU było to 170 g CO2/km, ale gdyby energia była pozyskiwana wyłącznie z węgla, rzeczywista emisja CO2 samochodu elektrycznego wyniosłaby ok. 305 g/km. To oznaczałoby, że w takich warunkach nie ma możliwości obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla w transporcie". U nas pona 90% energii jest z wegla. W Szwecji, Norwegii czy Francji elektryki maja sens, u nas nie.
HvK