148
28.07.2020

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
@Dlaczego zaraz na idiotów. - Dziękuję za wpis. Oczywiście logicznie prawisz. .. Mi chodziło o to, że w IX wieku łodzie wikingów miały zanurzenie około 1 metra więc nic dziwnego że wpłynęli prawie wszędzie. Tylko co z tego dziś w dobie Internetu, globalizacji i szybkich ruchów. .. .samolotem turbinę wysłaną rano wieczorem odbierają w USA prawda? Kto statkiem towar będzie wysyłał z Gdańska do Elbląga? Port Elbląg tylko i wyłącznie ma rację bytu do handlu z okręgiem 39.Przypomnę "Halex"bił rekordy i nie potrzebował przekopu oraz portu. .. ..
Kat_Na_Idiotów (2020.07.28)
Tak zapytam odnośnie artykułu, czy dzisiejsza Fiszewka która wpada do Elbląga może być pozostałością po średniowiecznym korycie Nogatu?
lol (2020.07.28)
@Dlaczego zaraz na idiotów. - Nikt w Elblagu nie mowi o wielkich statkach oceanicznych, ale taki elblaski klasyk jak wybudowany tu morski prom kolejowy Schwerin o gabarytach 107x18x4.5m moglby tutaj wplywac. A dlaczegobw Elblagu, a nie w Gdansku? Na tej samej zasadzie dlaczego mamy miec lotnisko w Polsce, a nie w Berlinie. Pomniał?
Realista1 (2020.07.28)
Żaden przekop nie rozwinie tego miasta w żaden sposób. To będzie uciecha dla garstki turystów. Co my będziemy z tego portu wysyłać? Drewno, porcelanę, papirusa? Towary o których mowa i które przynosiły rozwój miały rację bytu 200-300 lat temu. Turbiny raczej z Elbląga nie wyślecie drogą "morską"do Gdańska ani do USA. Miliardy złotych pójdą w błoto i w przenośni i dosłownie. Te mapki też nie są za szczególnie wiarygodne. Pan Daniel albo nie wiedział, albo celowo zapomniał, że mniej więcej w miejscu obecnie wykonywanego przekopu już taki istniał w XIIIw.
(2020.07.28)
@lol - Trudno powiedziec. Sa zrodla mowiace, ze stary nogat wpadal, laczyl sie z fiszewka kolo dzisiejszego mostu kolejowego. Z reszta dzis, jest tam stacja pomp i wpada taki kanal, ktory plynie rownolegle do fiszewki. Byc moze to pozostalosci po starym nogacie, lub zostal utworzony na jego bazie.
Realista1 (2020.07.28)
Ta "garstka"turystow juz dzis meleksami jezdzi z mierzei tylko na przekop, by zobaczyc haldy piachu. Takze spokojna twoja rozczochrana.
(2020.07.28)
Turbiny juz dzis choc nadrabiajac drogi moga plywac do Gdanska, z reszta nie tylko turbiny np. Cysterny rowniez. Niby w jaki sposob Turbina Opole 160t doplynela do elektrowni? Jesli watpisz na yt jest filmik. Pozdrawiam ruskiego trola.
(2020.07.28)
Dlaczego przekop bedzie sie opłacał i dlaczego warto inwestować w nowe wodne drogi? Bo sa ekologiczne: "Międzynarodowe Forum Transportu (ITF)szacuje, że do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc. , związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc. , a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost popytu przypadnie na sektor lotniczy (363 proc. ), śródlądowy transport wodny (265 proc. )i fracht morski (245 proc. ), który w połowie stulecia będzie obsługiwał ponad 74 proc. światowego handlu. Powiększą się także globalne przewozy drogowe (197 proc. )i kolejowe (134 proc. ). Procentowy udział emisji z międzynarodowego transportu towarowego w globalnej puli CO2 pochodzącej z całego transportu zwiększy się z obecnych 36 do 48 proc. w połowie wieku. W związku z tym wszystkim, jeśli myśli się realnie o walce z emisją gazów cieplarnianych, trzeba dążyć do zastąpienie, gdzie się da, mniej „przyjaznych” naszej planecie form transportu tymi, choć w nieco mniejszym stopniu uciążliwymi dla Ziemi. Ruch portów w Hamburgu i Brunszwiku należy rozumieć jako krok właśnie w tym kierunku. "
Realista1 (2020.07.28)
@Cieciorka - Drogi ELBLONGU. Nikt niczego do dziś nie wyliczył bo do dziś żaden rachunek ekonomiczny perspektywicznych zysków, kosztów lub strat wynikających z tej inwestycji nie został przedstawiony przez żadną ze stron politycznego sporu. Jedno jest pewne że bez względu na koszty a ze względu na sytuacje geopolityczną Polski, przekop jest NIEZBEDNY. Co nie każdy rozumie. I bez obawy sytuacja ekologiczna Zalewu nie jest zagrożona, większym zagrożeniem są od lat spływające tam zanieczyszczenia stanowiące pochodną rozwoju infrastruktury i rolnictwa.
(2020.07.28)
Drozyżna jest pochodna bezmyślnego wydawania pieniędzy/czytaj socjalu/ które daje wam PIS.
(2020.07.28)