UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Dlaczego przekop bedzie sie opłacał i dlaczego warto inwestować w nowe wodne drogi? Bo sa ekologiczne: "Międzynarodowe Forum Transportu (ITF)szacuje, że do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc. , związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc. , a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost popytu przypadnie na sektor lotniczy (363 proc. ), śródlądowy transport wodny (265 proc. )i fracht morski (245 proc. ), który w połowie stulecia będzie obsługiwał ponad 74 proc. światowego handlu. Powiększą się także globalne przewozy drogowe (197 proc. )i kolejowe (134 proc. ). Procentowy udział emisji z międzynarodowego transportu towarowego w globalnej puli CO2 pochodzącej z całego transportu zwiększy się z obecnych 36 do 48 proc. w połowie wieku. W związku z tym wszystkim, jeśli myśli się realnie o walce z emisją gazów cieplarnianych, trzeba dążyć do zastąpienie, gdzie się da, mniej „przyjaznych” naszej planecie form transportu tymi, choć w nieco mniejszym stopniu uciążliwymi dla Ziemi. Ruch portów w Hamburgu i Brunszwiku należy rozumieć jako krok właśnie w tym kierunku. "
Realista1