A moim zdaniem... (od najstarszych)
Pokazuj od
najnowszych
najnowszych
Największe
emocje
emocje
Finowie nie kupią. Oni produkują dużo wódy i mają swoje odpadki.
Wiem jak wygląda Olsztyn, bo studiowałem tam 5 lat i to prawda, że Olsztyn rozwija się kosztem m.in. Elbląga i innych mniejszych miast w województwie, ale właśnie przekop jest szansą na rozwój i przyciągnięcie nowych inwestorów. Bo będziemy mieli coś, czego nie ma Olsztyn właśnie, plus odbudowa wierna Starówki- Olsztyn też nie miał tak okazałej jak ta elbląska. Olsztyn rozwija się głównie dzięki administracji, Michelin, UWM,. Indykpolowi, Browarze Kormoran i turystyce. A firmy Egzystowaly, ale miały większe koszty transportu, bo żeby wieźć ladunek ponadgabarytowy to trzeba oprócz ciężarówki 2 samochodu z kierowcą, który jest pilotem, taki zestaw ma ograniczenia w poruszaniu się i prędkości, dodatkowo często wymaga to demontażu niektórych elementów infrastruktury drogowej, żeby dało radę przejechać, jak np w przypadku długich elementów wiatraków energetycznych. Dodatkowo to będzie oszczędność dla miasta, bo przejazd 1 takiego ponadgabarytu na drodze to tak jakby w tym samym miejscu przejechało 160 tys. samochodów osobowych. Wizy i paszporty też kosztują. Z resztą jak Rosja już raz zablokowała nam cieśninę na 3 lata, to przeładunki w Porcie spadły z kilkuset tysięcy ton rocznie prawie do zera- tu masz dowód na to jak ważna jest ta inwestycja. Jak takie blokady wprowadzają co klika lat to mogą właśnie doprowadzić do upadku firmy działające w porcie i nad rzeką, które wożą towary wodą i Rosjanie robią to specjalnie, jak będzie przekop, to nie będą już mogli blokować i będzie pewność transportu i wtedy przyjadą nowe inwestycje. A muł? Przecież jasno napisali, że będą pogłębiać tor wodny. Tak jest dalej 100 km do Gdańska i to jest atut Elbląga, bo jest bardziej w głębi lądu i można tu przywieźć soję czy torf i uniknąć korków drogowych np jak ludzie jadą nad morze w lato. Dodatkowo tutaj są tańsze opłaty za hale i portowe jak w Trójmieście dlatego np Piecobudowa Gdańsk postawila nastepną halę w Elblągu, czemu nie wyniosą się do Gdańska wg Twojej teorii tylko tutaj stawiają?
Nie zgadzam się, podałem argumenty za przekopem i uważam, że są one merytoryczne, kiedyś pisałeś też, że żaden niewielki jacht morski tu nie wplynie, ja podałem kolejny argument, że jacht morski, którym Tomasz Cichocki opłynął Ziemię ma zanurzenie max 2,27 m i bylby w stanie tu wpływać. A co do MGR to obecny rząd zablokował, ale ja tej decyzji nie popierałem i uważam, że należy popierać dobre inwestycje bez względu na zapatrywania polityczne. Jak coś jest dobre dla Elbląga czy Polski to należy to poprzeć bez względu na to, kto rządzi.
Zastopować rozwój, sorry.
Do gienek. .. .. jakich statków, z czym te statki przypłyną? Konkretnie tylko proszę.
Młóto jest z browaru, a z cukrowni są wysłodki na tego typu pasze jest duże zapotrzebowanie. A Cukrownie masz blisko, bo w Malborku, chociaż ja pisałem o młócie z browarow. Kiedyś nawet nad Kanałem Elbląskim w Jelonkach wybudowano cukrownie bo właśnie wodą wozili tam buraki i cukier potem i wysłodki.
szkoda tylko że ta inwestycja zwróci się za jakieś 150 lat. .. czyli już bez nas i naszych dzieci. .. czuwaj
Już pisałem wielokrotnie, przywożą węgiel, torf, soję, paszę, piasek formierski, blachy, tanki wieźli do browaru w Braniewie, a wywożą, Turbiny, przekładnie z Maag Gear, Filtry z Proxmusa, Konstrukcje stalowe, cukier. Materiały budowlane. Na stronie portu jest zestawienie przeładunków i rodzaju towaru przeladowywanego od początku istnienia portu i jest też podana liczba pasażerów.
jakieś dowody? przykłady?
@Gienek - jasne. .. a interesowałeś się ilu ludzi zginęło przy budowie Kanału Sueskiego?