26
02.08.2004

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Do Panzerzug-a. Statki handlowe i pasażerskie innych armatorów niż Polska czy Rosja nie wpływają do nas bo nie mogą ( brak zgody strony rosyjskiej ) a nie dlatego, ze nie chcą. Cumować jest gdzie i wystarczy spojżeć na stare fotki Elbląga sprzed wojny, na których widać najlepiej jakie statki zawijały do naszego miasta. Problem głębokości na Zalewie jest z roku na rok niwelowany i na torze wodnym jast ona przyzwoita - tzn taka, że pozwala na rejsy dużych jednostek. Pozdrawiam
J (2004.08.02)

info

0  
  0
Idea mi się podoba, bo takie przedsięwzięcie z pewnością spowodowałoby ożywienie w całym naszym rejonie, także nad Zalewem. Nie mam fachowej wiedzy na ten temat, a zdania są podzielone, więc trudno się zdecydowanie wypowiedzieć. Przydałoby się więcej informacji. Z pewnością trzeba 10 x rozważyć wszystkie za i przeciw, bo to byłaby wielka inwestycja.
szeba (2004.08.02)

info

0  
  0
Współpracowałem z prof Jednorałem w tym przedsięwzięciu i uważam je za nad wyraz słuszne. Bylejakość - a własciwie kompletny brak jakiejkolwiek koncepcji zagospodarowania tak pieknych stron jak Zalew Wislany, Mierzeja Wiślana i Wysoczyzna Elbląska doprowadził te miejsca do kompletnej degradacji. One prawie już nie żyją. Może jednak w najbliższym czasie (mam taka cicha nadzieję) pojawi się sie wreszcie jakaś myśl twórcza, nie anonimowa i nie przed wyborcza.
AborygenMiejscowy (2004.08.02)

info

0  
  0
panie aborygen miejscowy - to nie jest degradacja czy upadek - to tylko uspienie. Troche grosza, troche mysli tworczej - i to ruszy. wiele osob, takze i w polskich urzedach, czuwa nad tym, zeby decyzje nie przyniosly wielkiej szkody. forsa jest - z niekiedy bardzo dziwnych zrodel - choc nie sa to miliony. potrzeba jasnej decyzji o przekopie - byc moze ci kolo w warszawie (przekletej) snia, ze cos jeszcze da snie zmienic, ze nie trzeba kopac, skoro juz przyroda wykopala... Tragedia plega na tym, ze oni na prawde uwazaja ze we wszystkim maja racje...Czytam - prezydent Kaczynski naliczyl Niemcom tyle i tyle za zniszczenie Wa-wy(przekletej) a w drugiej gazecie - Górny Śląsk chce kasy od Wawy (p...) za nigdy nie zapłacone dostawy stali na odbudowe "stolycy" ( Cały Naród buduje stolicę - tylko po co ???). A Elbląg - rozkradziony, a Braniewo, a Piła , a Brzeg nad Odrą????Jawi mi się jedyne wyjście - maksymalnie posunięta samorządowość, 1 mandatowe okręgi wyborcze, liberalizm gospodarczy. Ten kraj - nasza Warmia - ma potencjalnie duzy potencjal.Trzeba przestac sie bac...
warmiak (2004.08.03)

info

0  
  0
uwazam pomysł budowy kanału za watpliwy. "Dla pomysłodawców przekopu Mierzei, korzyści gospodarcze, jakie może przynieść budowa kanału są bezsporne" zgadzam się jeżeli chodzi o wykonawcę, co do wpływu na rozwój regionu nie przykladałbym aż takiego znaczenia do planowanego projektu. Rozumiem że łatwo wydaje się darowane pieniądzelecz to nie zwalnia z ekonomicznego uzasadnienia przedsięwzięcia. Uwazam, że bardziej zasadna była by budowa porzadnej drogi z Nowego Dworu przez Mierzeję razem ze ścieżkami dla rowerów. Myślę, że tą drogą przybywa wiecej turystów na Mierzeję niż potencjalnych żeglarzy na Zalew.
pion (2004.08.03)

info

0  
  0
Mam łopatę, wolne weekendy czekam na propozycję.
Franek (2004.08.03)

info

0  
  0
Niewątpliwie ma Pan wiele racji. Tylko daleko posunięta samorządność prawdziwa, a nie zachowawcza da pożądane efekty. I ona już daje w wielu miejscach Polski -vi de - Środkowe Wybrzeże Bałtyku, Południe Polski. A wiele jest do uczynienia. Z przykrością patrzę na ten ogromny akwen wodny, który jest martwy. Na piękną Kolej Nadzalewową, Wysoczyznę. A tak niewiele trza uczynić - aby zaistnieć w świadomości wielu ludzi, którzy czynnie chcą odpoczywać.
AborygenMiejscowy (2004.08.03)

info

0  
  0
Moim skromnym zdaniem przekop mierzei to tylko temat zastepczy. Z Zalewu na Zatoke gdanska mozna rowniez przeplynac rzekami, Szkarpawa i Wisla. Udroznienie tej drogi wodnej pochlonie znacznie mniej pieniedzy. Tak wlasciwie to potrzeba tylko poglebic ujscie Wisly i odpowiednio oznakowac. Wydaje mi sie, ze wazniejsza rzecza do wykonania to ... infrastruktura sanitarna. Wlodarze miasta Tolkmicko np. zastanawiaja sie jak uatrakcyjnic pobyt turystom, a to wystarczy uzbroic nabrzeze i plaze w kabiny sanitarne i reszta pojdzie gladko. Pozdrawiam przeciwnikow wydawania naszej (podatkowej) kasy. Tomasz Roney
(2004.08.03)

info

0  
  0
TAK,TAK BRAWO..........NIEKTÓRZY CI PANOWIE ZE ZDJĘCIA JUZ URUCHAMIALI STATEK WIDMO ZA 470 TYŚ ZŁ........TERAZ PRZEKOP.GRATULUJE.BEDZIE NOWA KASA,Z NASZYCH PIENIEDZY.................
obserwator (2004.08.03)

info

0  
  0
Drogi J, chciałem tylko nieśmiało zauważyć, że miasto Elbing, takie jakim go widzimy na przedwojennych fotografiach, już nie istnieje. Wówczas nie było jeszcze dwóch mostów, kolejowego i drogowego, których obecna konstrukcja wyklucza możliwość ich otwierania. Budując je takimi, określono maksymalny tonaż i wymiary jednostek, które mogą wpływać do miasta. Proszę zauważyć, że przepływając pod tymi mostami już 6 metrowe jachty muszą kłaść maszty, o większych nie wspominając. Nabrzeża i cała infrastruktura miejska związana z rzeką jest w stanie, jakim jest. Czyli z tego, co było kiedyś, mało co zostało. Jeżeli bardzo chcemy, żeby cokolwiek do nas przypływało, to przynajmniej musimy zacząć od odbudowy tego co było. A poza tym potrzebne jest realne ożywienie gospodarcze i ostateczne porozumienie dyplomatyczne z Rosjanami, dotyczące kwestii korzystania z Cieśniny Piławskiej. Kiedy będzsie egzekwowane - problem rozwiąże się sam.
Panzerzug (2004.08.03)

info

0  
  0