Od niemal 24 miesięcy trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 501 na odcinku 17 km. Łącząca Gdańsk z Krynicą Morską trasa jest szczególnie latem obciążona ruchem. Od 8 lipca na przebudowywanym odcinku drogi funkcjonują dwa długie oraz trzy krótkie wahadła, czyli takie, które są uruchamiane jedynie na czas wykonania konkretnych prac. Z tymi utrudnieniami kierowcy muszą się liczyć jeszcze do końca września. Wówczas też mogą spodziewać nowych utrudnień w rejonie Mierzei Wiślanej, tym razem na trasie z Nowego Dworu Gdańskiego do Stegny. Jesienią ma bowiem ruszyć remont mostu zwodzonego w Rybinie. W czasie prac ruch kołowy ma być prowadzony wahadłowo, ale należy liczyć się też z tym, że przez dwa wiosenne miesiące nie będzie możliwy. Objazd poprowadzi kierowców trasą przez Drewnicę i Mikoszewo.
- Ruch może zostać wstrzymany na czas krótszy niż dwa miesiące. To utrudnienie ograniczymy do niezbędnego minimum, tak aby móc wykonać prace na moście – wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Zabytkowa przeprawa nad Wisłą Królewiecką na drodze 502 nie jest podnoszona od kilku lat z powodu złego stanu technicznego. Przetarg na prace remontowe ma zostać ogłoszony jeszcze w sierpniu, potrwają one osiem miesięcy. Jak informuje ZDW w Gdańsku prace obejmą zarówno remont przęsła zwodzonego, jak i betonowego. Wzmocnione zostaną także najazdy na most, co pozwoli na jego ponowne otwieranie oraz zwiększy nośność i bezpieczeństwo. Obecnie nośność mostu wynosi 26 ton, a prześwit pod opuszczonym przęsłem to nieco ponad 2 metry.
Jak zapowiada ZDW w Gdańsku, przejezdność drogi ma zostać przywrócona przed sezonem letnim w 2025 roku. - Zrobimy wszystko, by przed sezonem letnim droga była przejezdna zarówno dla ruchu kołowego, jak i wodnego - dodaje Piotr Michalski.