W kolejce do końca września

27
05.07.2018
W kolejce do końca września
Tak jest na dworcu PKP codziennie (fot. MS, archiwum portEl.pl)
Koszmar pasażerów kolei trwa, stoją w kolejce do jedynej czynnej kasy kolejowej w Elblągu nawet godzinę. I przypominają sobie czasy, kiedy stało się za wołowiną z kością u rzeźnika. A władze wojewódzkie, odpowiadające za transport kolejowy, całą odpowiedzialność spychają na kolejowe spółki.
W Elblągu na dworcu kolejowym jest czynna tylko jedna kasa biletowa, przez co tworzą się gigantyczne kolejki chętnych do kupna biletów. Spółki kolejowe problemu nie widzą i każą czekać, aż po wakacjach uruchomią dodatkową kasę biletową. Ewentualnie odsyłają podróżnych do zakupów w internecie lub w aplikacjach mobilnych. 
   Pozostało nam więć zwrócić uwagę na sytuację właścicielom spółek kolejowych, które kasy prowadzą. Współwłaścicielem Polregio jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego.Ale co kogo w Olsztynie interesuje kolej w Elblągu? Przynajmniej takie można odnieść wrażenie, czytaj naszą korespondencję z urzędem. Główny specjalista w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie skontaktował się z Przewozami Regionalnymi w Warszawie i w sprawie kasy w Elblągu uzyskał następującą informację: „Ponowne uruchomienie drugiej kasy nastąpi po rozstrzygnięciu przetargu i wyłonieniu firmy do obsługi okienka kasowego, tj. najpóźniej do końca września 2018 r.” – napisała Jolanta Kaczyńska, główny specjalista w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie.
   Z kolei właścicielem spółki PKP Intercity jest Skarb Państwa reprezentowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Przedstawicielem rządu w terenie jest wojewoda. Napisaliśmy więc maila do Urzędu Wojewódzkiego z opisem sytuacji. Nie liczyliśmy na wiele: np. na interwencję wojewody w ministerstwie w sprawie np. ustawienia biletomatów. Urzędnicy poszli jednak po linii najmniejszego oporu.
   -„Szanowny panie redaktorze, nie jest to w gestii wojewody. Spółki PKP są samodzielnymi podmiotami gospodarczymi. Proszę wybaczyć, ale muszę Pana odesłać do PKP PLK, bądź kolei regionalnych. Poza tym, zawsze przecież bilet można kupić u konduktora”– odpisała nam Bożena Ulewicz, rzecznik prasowy wojewody warmińsko-mazurskiego.
   W sumie można by zlikwidować i tę jedną działającą kasę w Elblągu. Bilet przecież można kupić o konduktora albo w salonie prasowym (na ul. Chełmońskiego, albo w CH „Ogrody”. Jest XXI wiek i świat idzie naprzód. Są jeszcze inne możliwości (jak zapewnia główny specjalista z urzędu marszałkowskiego): aplikacje mobilne SkyCash i serwis Bilcom2.
   Interwencję w sprawie kas podjął również prezydent Elbląga. - Mimo że to nie moje kompetencje, wystąpiłem do dyrektor Przewozów Regionalnych o podjęcie działań w sprawie kas. Ta sytuacja w sezonie turystycznym ma wpływ na odbiór naszego miasta na zewnątrz – mówi Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
   - Ja jestem z tego pokolenia, dla którego telefon służy do dzwonienia. Jak chcę kupić chleb, to idę do sklepu, a jak chcę kupić bilet to idę na dworzec. Czy to jest takie skomplikowane? - tak odpowiedzi urzędników komentował pan Kazimierz, stojący w kolejce po bilet.
   Na biletomaty pan Kazimierz jak i inni pasażerowie się nie doczekają...
   
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Haha ktoś tu myśli w ogóle.?
(2018.07.05)

info

14  
  1
Wyraźnie widać gdzie PKP ma swoich klientów.
(2018.07.05)

info

27  
  1
Postawcie tam ze 2 biletomaty takie jak w Warszawie na centralnym!
Podpis (2018.07.05)

info

18  
  1
Biletomat rozwiązał by problem.
(2018.07.05)

info

15  
  1
Można kupić u konduktora ale bilet 10 zł drozszy
Xx28 (2018.07.05)

info

11  
  6
pisowaka dyrekcja koei w olsztynie nas Elblążan poniża!
klmn (2018.07.05)

info

11  
  5
Hahaha. Elblag, wiocha. Normalka😄
Zaciesz (2018.07.05)

info

15  
  5
Zacofane emblongi, nie wiedza do czego sluzy smartfon. Temat walkowany milion razy, zawsze mozna wybrac inny srodek transportu niz kolej. Nie wciskajcie kitu, ze wiekszosc pasazerow to ludzie starej daty, ktorzy faktycznie moga miec problem z obsluga telefonu.
jdjd (2018.07.05)
Należy osobę odpowiedzialno za taki stan posadzić na kasie,A wtedy zobaczycie sprawa zostanie rozwiązana natychmiast
(2018.07.05)

info

14  
  4
Ty chyba z farszawki pochodzisz.
Luzik (2018.07.05)