Nowa trakcja

21
03.11.2003
Władze Elbląga starają się o unijne pieniądze na przedłużenie trakcji tramwajowej od ul. Ogólnej w kierunku ul. Fromborskiej.
- Generalnie, fundusze Unii Europejskiej nie zakładają dofinansowania do zakupu taboru, ale rozbudowa torowiska będzie się wiązać z działaniami proekologicznymi - mówi prezydent Henryk Słonina. - Konsultacje w ministerstwie gospodarki utwierdziły nas w tych przypuszczeniach i przyspieszamy prace projektowe. Liczymy na 75 procent dotacji. Jak mówi prezydent, trwają także rozmowy na temat wspólnego zakupu tramwajów przez kilka polskich miast. Rozmowy z producentami planowane są na listopad. W Urzędzie Miejskim powstaje też projekt związany z doprowadzeniem kanalizacji i budową drogi na Modrzewinę Północną i Południową. Projekt opiewa na 40 milionów złotych. Nowy odcinek torów tramwajowych ma liczyć 1700 metrów. W projekcie mowa jest także o budowie pętli przy Fromborskiej i zakupie sześciu nowych, niskopodłogowych wozów tramwajowych. Koszt zakupu samych tramwajów miasto ocenia na 50 milionów złotych.
AJ

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Tak jest! Wiecej bimbajów dajcie ;))
(2003.11.03)

info

0  
  0
Hahaaaaa! malkontenci! Widzicie?!!! Trajtki będą NOWE!!! A miasto będzie musiało wypękać tylko 25% całosci nakładu na inwestycję! O! W sumie jakieś 15-20 baniek a resztę Unia dorzuci! Jak taki dobry wójcio! Ciągnąć Unię po kieszeniech ile wlezie! Niech my też coś mamy z tegoa anschlus'u!!!
PAO (2003.11.03)

info

0  
  0
O ile się dobrze orientuje plany te mają już około 10 lat, może w końcu zostaną zrealizowane, ale oczywiscie aby się przekonać trzeba poczekać... Aby było na co...
Outsider_max (2003.11.03)

info

0  
  0
Po co? I tak szybciej dojdziesz na piechote niż miałbyś podjechac tramwajem lub autobusem. Kolejna trakcja by wydłużyć czas "przemieszczania sie" po mieście.......To jest tak jak z liniami 4 i 5, które praktycznie jada tyle samo czasu od do swoich końcowych pętli co stare linie 1 i 2 -ale niestety kursy 9-tki zostały zmniejszone przez co dostęp np. na dworzec został wydłużony.....a pamietajmy, że autobusem byliśmy szybciej na miejscu przynajmniej o te 5 minut. W tym mieście dzieją sie absurdy.....Od czasów uruchomienia lini "17" wszystkie zmiany w komunikacji miejskie wychodzą raczej mizernie
świadek (2003.11.03)

info

0  
  0
Być może tramwaje są nieco wolniejsze od autobusów, ale przynajmniej tak nie dymią. To co jeździ po naszych ulicach woła o pomstę do nieba. O ile się znam spaliny silników wysokoprężnych są rakotwórcze i nawet zostały wymienione w wykazie czynników rakotwórczych. Nasze miasto jest w czołówce zachorowań na raka. Wydaje mi się, że będzie można zmniejszyć ilość autobusów poruszających się po naszych ulicach.
EKO (2003.11.03)

info

0  
  0
Same plusy... dzieki tramwajom bedzie mniej zachorowan na raka, czyli bedzie nas wiecej, Polakow :P
Francuz (2003.11.03)

info

0  
  0
Polakow umiera coraz wiecej i rodzi sie coraz mniej...a tramwaj jest niepotrzebny nikomu na tej trasie. Bzdurna inwestycja. Zeby te tramwaje jeszcze jezdzily jak trzeba i tak nie trzesly to mozna by bylo jakos to zniesc ale komfortu zadnego.
kubus puchatek (2003.11.03)

info

0  
  0
akurat jak sie z tamtad wynioslem bo wszedzie daleko mialem
(2003.11.03)

info

0  
  0
cOŚ ZA MAŁO TRAMWAJÓW JEŹDZI PO SZYNACH , A MOŻE PRZEDŁUŻYĆ OD RAZU LINIĘ DOKRASNEGO LASU
A (2003.11.03)

info

0  
  0
nic a nic nie kumacie..... linia to tylko pretekst do zakupu nowych tramwaikow a skoro buduje sie cos ekologicznego to unia wyklada 75% wiec jaki wniosek ?? bedziemy wkoncu mieli nowe tramwaje za 25% ich wartosci !! ...bo odkad jezdza te berlinskie zlomy to sam przestalem nimi jezdzic... niechce splonac zywcem w tramwaju ktory ma 40 lat...
Exci (2003.11.04)

info

0  
  0