Zakupy w komisach cieszą się sporą popularnością. Spowodowane to jest tym, że w komisie używane lub całkiem nowe rzeczy możemy kupić dużo taniej niż w sklepie. Jednakże często próbując złożyć reklamację słyszymy odpowiedź, że rzeczy używane z komisu nie podlegają reklamacji. Nie jest to jednak zgodne z prawdą.
Zakup rzeczy używanej z komisu, jak każdy inny podlega ochronie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Na mocy tej ustawy, konsument, który nabył towar niezgodny z umową, ma prawo do żądania naprawy lub wymiany tego towaru na nowy, wolny od wad.
- Niestety, w przypadku zakupu rzeczy w komisie realizacja tych uprawnień jest praktycznie niemożliwa, gdyż charakter działalności komisu jest związany przede wszystkim ze sprzedażą rzeczy używanych - informują pracownicy elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej. - Trudno sobie wyobrazić, żeby właściciel komisu miał możliwość wymiany towaru, ponieważ najczęściej na półkach takiego sklepu znajdują się pojedyncze egzemplarze dostarczone przez osoby “z ulicy”.
Także naprawa takiego towaru nie zawsze jest możliwa.
- Najwłaściwszym sposobem załatwienia reklamacji w przypadku zakupu wadliwego towaru z komisu będzie obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, polegające na wzajemnym zwrocie świadczeń przez obie strony – dodają inspektorzy. - Należy jednak pamiętać, że o niezgodności towaru z umową konsument musi zawiadomić sprzedawcę w terminie dwóch miesięcy od daty stwierdzenia tego faktu.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter