Kopiować też trzeba umieć

32
16.12.2016
Kopiować też trzeba umieć
Praca czeka w Urzędzie Miejskim (fot. arch. AD)
Masz trzyletni staż pracy i średnie wykształcenie? Jesteś niekarany za przestępstwo umyślne? Umiesz obsługiwać ksero? Ta oferta jest stworzona dla ciebie. Urząd Miejski w Elblągu szuka... operatora urządzeń powielających.
- Osoba, która wcześniej wykonywała takie obowiązki przeszła na emeryturę. Teraz szukamy następcy – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.
   Do obsługi kserokopiarek w Referacie Obsługi Urzędu niezbędny jest trzyletni staż pracy. Ratusz nie określa czy jest to trzyletni staż na stanowisku biurowym, czy też będą też brane pod uwagę oferty pracowników, którzy trzy lata przepracowali na stanowisku fizycznym. Nie jest też wspomniane, czy w poprzednim miejscu zatrudnienia kandydat powinien mieć jakiś kontakt z ksero. A może wystarczy fragment w liście motywacyjnym: "Od sześciu lat mam w domu urządzenie kserująco – skanująco – drukujące i potrafię je obsługiwać. O moich wysokich kwalifikacjach na to stanowisko świadczy też fakt, że ww. urządzenie nauczyłem obsługiwać mojego kilkuletniego syna.”
   - Chcemy zatrudnić osobę z doświadczeniem, która już pracowała i w związku z tym ma pewne ogólne doświadczenie – wyjaśnia Łukasz Mierzejewski.
   Operator urządzeń powielających będzie powielał materiały dla komórek organizacyjnych ratusza, prowadził prawidłową gospodarkę papierem kserograficznym i zgłaszał potrzebę konserwacji i napraw urządzeń kserograficznych. W 2016 r. elbląski ratusz zakupił 6600 ryz papieru.
   To przede wszystkim konieczność powielania dokumentów na sesje Rady Miejskiej, komisji oraz innych materiałów na potrzeby kurzędu – uściśla Łukasz Mierzejewski.
   Miejscem pracy operatora będzie powielarnia w ratuszu. To pomieszczenie obok sali sesyjnej, w której znajdują się dwa urządzenia powielające. Według urzędników ratusza są one wydajniejsze od „standardowych”.
   Chętni powinni złożyć cv i list motywacyjny, kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne, przestępstwo skarbowe oraz oświadczenie o zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie, kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i uprawnieniach do 27 grudnia. Standardowy zestaw dokumentów do zostania pracownikiem na stanowisku pomocniczym.
   Jak czytamy w informacji na stronie internetowej elbląskiego ratusza, w liście motywacyjnym kandydat ma wyjaśnić, co motywuje go do ubiegania się o dane stanowisko pracy.
   "Należy podkreślić w nim swoje najważniejsze atuty, mocne strony. List motywacyjny powinien zmieścić się na jednej stronie formatu A4. Przyjmuje się, że powinien składać się z 3 głównych części: wprowadzenia, rozwinięcia i zakończenia.”
   Pozostaje pytanie – czy obsługa ksero (nawet w ratuszu) jest tak skomplikowanym zajęciem, że trzeba spełniać aż tak stosunkowo wysokie warunki? I czy takie zajęcie nie jest dobrym pomysłem, aby zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe np. w ramach stażu?
   
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
To jakis zart? Ktory dzisiaj jest 1 kwietnia, jak tan czas leci.
gosc1 (2016.12.16)

info

22  
  1
Tak, bo stażyści marzą o kserowaniu.
OperatorPunktuKsero (2016.12.16)

info

17  
  1
za mało macie pierdzi stołków?
pytanie (2016.12.16)

info

22  
  1
Jak nie wiadomo o co chodzi to zazwyczaj chodzi o pieniadze. Moze to stanowisko jest juz zarezerwowane dla kogos "zaufanego" zeby powielac pieniadze. Ot caly sekret. Bo po co innego takie wymagania.
(2016.12.16)
Jak w tym kraju ma być dobrze na rynku pracy skoro nawet Urząd Miejski ociera się o absurd. List motywacyjny do przekładania papieru i wciskania przycisku na kserokopiarce??
B1 (2016.12.16)

info

28  
  1
Zapomnieli wspomnieć w ogłoszeniu, że trzeba mieć też odpowiednie imię i nazwisko, żeby dostać tę posadę.
(2016.12.16)

info

22  
  1
Proponuję jeszcze przeprowadzić kilkustopniową rekrutację, połączoną z rozbudowanym testem psychologicznym oraz preferencji politycznych - przecież w Urzędzie Miasta powinni pracować sami prawilni obywatele.
...@ (2016.12.16)

info

25  
  2
Osoba obsługująca ksero jest urzędnikiem. Jeśli nie bedzie miała odpowiednich kwalifikacji to nie może zostac potem przesunięta lub awansowana na inne stanowisko. i tyle w tym temacie.
fgfgfgff (2016.12.16)
Trzyletni staż pracy z pewnością zapewni "fachowość" kandydatów, a na podstawie listu motywacyjnego będzie można wyselekcjonować najwartościowszych i najbardziej zmotywowanych ludzi. Oczywiście nie zabrakło średniego wykształcenia, bo w tak prestiżowym miejscu jak UM nie mogą pracować osoby z niższych sfer
RedaktorJabłkalski (2016.12.16)

info

9  
  2
Kierownik szatni: "Niech pan nie krzyczy na naszego pracownika. Ja tutaj jestem kierownikiem tej szatni! Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?" Szatniarz (do kierownika szatni): "Cham się uprze i mu daj. .".
Bareja (2016.12.16)

info

11  
  0