Bufory na feralne tory

38
13.04.2022
Bufory na feralne tory
Fot. Michał Skroboszewski
Przy torach tramwajowych na ul. 3 Maja pojawiły się ostatnio barierki, które utrudniają pochopne wejście na szyny. To pokłosie niebezpiecznych zdarzeń z udziałem pieszych, do których dochodziło w tym miejscu.

Przypomnijmy, że w miejscu, gdzie postawiono barierki, w tym roku doszło do potrącenia 11-latki przez tramwaj. Jak dowiadujemy się w biurze prasowym Urzędu Miejskiego w Elblągu, postawienie barierek ma na celu zminimalizowanie niebezpiecznych przypadków związanych z wtargnięciami pieszych pod jadący tramwaj.

- W zeszłym tygodniu zostało postawione wygrodzenie z płotków. Wygrodzenie to zostało wykonane przez Tramwaje Elbląskie Sp. z o.o. Wtargnięć na tym przejściu było niestety wiele, w tym ostatnie potrącenie (11-latki – red.) – podkreśla Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. - Należy jednak pamiętać, że zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju. Omawiane przejście dla pieszych uznano za takie, dla którego należy poprawić bezpieczeństwo, aby zminimalizować przypadki wtargnięć pieszych pod jadący tramwaj – tłumaczy Joanna Urbaniak.

Bufory na feralne tory
W styczniu na 3 Maja doszło do potrącenia 11-latki przez tramwaj

Do wspomnianego potrącenia 11-letniej dziewczynki przez tramwaj doszło na tym przyjściu 21 stycznia w godzinach popołudniowych. Jak pisaliśmy na portEl.pl:

- 11-latka szła w kierunku ul. Bałuckiego. Z jej prawej strony jechał tramwaj linii nr 2, motorniczy dzwonił i hamował, niestety dziewczynka nie reagowała i doszło do potrącenia. 11-latka wpadła pod przód tramwaju i została „przepchana” kilka metrów, zanim tramwaj się zatrzymał.

Dziewczynka zaklinowała się pod tramwajem. Oswobodzili ją strażacy i przekazali medykom. Na szczęście nie odniosła poważnych obrażeń.

TB

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Ile lat trzeba było czekać na ten pomysł i wykonanie. Takie blokady powinny już dawno powstać.
(2022.04.13)

info

45  
  17
Niestety odwrotnie zamontowane. Pieszy wchodzący pomiędzy barierki powinien być zwrócony twarzą w kierunku z którego nadjeżdża bliższy tramwaj, a nie plecami.
Ech (2022.04.13)
A może jeszcze zamontujcie te światełka migające na torach co się zapadają w asfalt na przejściach :D
Kolega Dlugiego (2022.04.13)

info

6  
  7
Smartfon w kieszeni, sluchawki w uszach zapewne na full glośność to jak miala usłyszeć dzwonek tramwaju?.
Cham Burger (2022.04.13)
Na opak zamontowane. Zarówno pod kątem pieszego jak i rowerzysty. Plecami jest do kierunku jazdy bliższego torowiska.
(2022.04.13)

info

32  
  6
polska myśl techniczna :d hahahah co za różnica od której strony przechodzisz przez tory ? teraz tramwaj jedzie ci w plecy, a wystarczy się zatrzymać i spojrzeć w prawo w lewo, trudne prawda ? a prokremlowski patoratuszek i leffa partyjka i obywatelka towarzyszka z olsztynka z kolesiami zaciera łapki bo remontują sowiecki pomnik za 500 tyś zł, a na dziury w asfalcie nie ma kasy, rosjanie mordują ukraińców a tu remoncik brawo, płk putin na pewno to zauważy i doceni, głupcy macie krew na rekach dzieci ukraińskich, no i oczywiście portelik usuwa nie wygodne anty kremlowskie komentarze.... taki lajf
i git (2022.04.13)
@i git - Przy ruchu prawostronnym najpierw patrzymy w lewo, potem w prawo, następnie jeszcze raz w lewo. Nie uczyli w przedszkolu? Jakby ludzie nie chodzili jak krówki, niepotrzebne by były prawidłowo postawione zagrody.
Starszak przedszkolny (2022.04.13)
elbląg to taki mały kaliningrad, lewy i czerwony, widać po działaniach pseudo władz i mieszkańcach, cieżko się używa mózgu
yyyyy (2022.04.13)
@Ech- Masz całkowitą rację, rozwiązanie może i skuteczne ale tylko dla galopujących na wprost, natomiast dla tych idących wzdłuż torów już mniej kogoś to nie dba o swoje bezpieczeństwo to i próg zwalniający nie uchroni. tylko co z niepełnosprawnymi ? taki slalom nie jest dla nich obojętny. Najlepszym rozwiązaniem, to pójść za ciosem i dać pieszym pierwszeństwo i przed tramwajem.
hłe hłe (2022.04.13)

info

3  
  8
Mozna i tak. Zamiast zwolnic, to bariery lepiej wstawic, a tramwaje dalej zap.. aja. Czy to wazne skad wyjdziesz przed uderzeniem w tramwaj kierowaby przez bezmozga?A czy miasto nie planuje sygnalizacji swietlnej tam jeszcze postawic?Przeciez to takie na czasie.
Lo (2022.04.13)

info

4  
  19