Wybrany wątek opinii
Nie rozumiem o czym tu debatować? Elbląg był portem przez setki lat i ma to wrocic dając wiele miejsc pracy, również w kooperacji. Po za tym niepomiernie wzrośnie ranga miasta. W małej Szwecji jest 50 małych portów i wszystkie egzystują i zarabiają, a nasze duże przeladowane porty niechętnie przyjmuja małe statki, bo blokują nabrzeża dając mniejszy dochód. Dodatkowo wzrośnie ranga turystyczna nie tylko Eiblaga, ale również całej przepięknej okolicy i małych portów. Z gdyni od połowy maja zacznie pływać do przekopu spory turystyczny katamaran, a jestem pewien że stopniowo zaczną wpływać zagraniczne jachty czy lodzie motorowe. Debata o czym? O tym żeby blokować i ograniczać rozwój miasta? Gdańsk, Gdynia czy Szczecin(90 km. od morza) to porty panstwowe i prywatna czy państwowa firma wydzierżawia nabrzeża czy tereny składowe. Jednocześnie jest to największy podatnik do miejskiej kasy. Chcą żeby za darmo państwo budowało miastu zakład pracy? 49%to mało. Nie rozumiem?
Do moderacji
Odpowiedz
81
21
@krzysztofabc - Państwo juz posiada 30 % terenu
Do moderacji
Odpowiedz
17
1
@Paweł 678 - 24% i jest to Energa
Do moderacji
Odpowiedz
4
1
@krzysztofabc - Polecam poczytać ostatnie raporty NIK..... o małych portach, a nie pisać głupoty.... to po pierwsze..... a po drugie - ok, małe porty w Szwecji, super..... turystyka - super..... to dla łódek miał być przekop? to kiedy te wydane ponad 2 mld zł się zwrócą????
Do moderacji
Odpowiedz
13
21
A kto Ci powiedział, że to ma się zwrócić? Ty wiesz co my robimy tym przekopem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze słowo. Zapisane w ustawie budżetowej wydatki resortu obrony na uzbrojenie to prawie 97 mld zł. Co to to jest jakieś tam dwa miliardy.
Do moderacji
Odpowiedz
9
8
Atostrada A1 ma okolo 400km dlugosci.1km jej autostrady kosztowal okolo 35mln, co daje 14 miliardow zl. Kiedy zwroci sie jej koszt. Masz juz policzone?
Do moderacji
Odpowiedz
17
2
Najlepiej wydaje się nie swoje czy to na elektrownię w Ostrołęce, czy to przekop, a może jeszcze Centralny Port Lotniczy? Dodać więcej?Marnotrawstwo. Armia? Hm..... a ten balon szpiegowski to już znaleźli? i na to idą miliardy?
Do moderacji
Odpowiedz
9
20
Armia? Wyczuwam wschodni akcent.
Do moderacji
Odpowiedz
4
3
@Ferdek.Schichau - A ja onucę..... autostrada jest używana przez wszystkich, a przekop? Ile to statków pełnomorskich przepłynęło? Przypomnij. Tak jak lotnisko i stocznia w Radomiu
Do moderacji
Odpowiedz
6
15
No i na co te pieniądze idą na brajanow I Jessici oraz ludzi po 40 (w większości kobiety ) które wola isc do monu zamiast robic w biedrze bo nic nie trzeba robić a Excel to przyjmie
Do moderacji
Odpowiedz
4
7
Przekop tez moze byc wykorzystywany przez wszystkich. Chcesz liczyc samochody(statki) na autostradzie(drodze wodnej), ktora jeszcze nie zostala ukonczona, nieoznakowana, nie wydano pozwolenia?
Do moderacji
Odpowiedz
12
1
@Ferdek.Schichau - To Ci się długość kraju nawet nie zgadza. Odcinek A1 Amber prywatny to żyła złota. Dla koncesjonariuszy przecież nie dla rządu nieudaczników. Autostrady bezpłatne będą nie słyszałeś. Nigdy się nie zwrócą.
Do moderacji
Odpowiedz
3
2
@Ferdek.Schichau - Bo jak argumentów brak to wiadomo ruska onuca. Dramat.
Do moderacji
Odpowiedz
6
4
@Ferdek.Schichau - Przekop to mitomania zakompleksionych nawiedzonych ludzi z PiS. Port elbląski nie był żadnym argumentem do jego budowania. Chore ambicje małego naczelnika kraju.
Do moderacji
Odpowiedz
11
22
@Paweł 678 - Tak posiada ale nie 30% tylko 24% i są to tereny w posiadaniu np. Energii grupa Orlen, które nie przylegają do brzegów rzeki a więc nie można tam sytuować terminali przeładunkowych. Szczęśliwie się składa, że terminal i ew. budowa nowych to grunty należące do miasta. Jak myślicie, czy jak portem będzie zarządzać spółka z większościowym udziałem skarbu państwa to spółka ta z 51%zysków będzie inwestować na terenach miasta? NIE, bo nie będzie mogła inwestować nie na swoim gruncie. Przecież jak pogłębią TOR statki będą dopływać do terminali na gruntach miejskich, a w te terminale inwestować spółka będzie mogła zyski z 49%. Chyba nikt nie wierzy, że 49%udziału w zyskach to jest lepsze niż 100%. Tu chodzi o pieniądze dla miasta. Zachowując spółkę w 100% miejską całe zyski będą mogły być inwestowane w terminale i infrastrukturę towarzyszącą, po przejęciu 51% udziałów przez skarb państwa tylko 49%, zgodnie ze strukturą właścicielską spółki. Mam nadzieję, że mieszkańcy zaorzą demagogię Pana wicewojewody. Szkoda bo to Elblążanin, miałam nadzieję, że jak będzie przy tzw. PiSowskim korycie to będzie walczył o Elbląg, ale jakoś nie słychać....
Do moderacji
Odpowiedz
1
7
@krzysztofabc - Tak, tak, a Kargul czyj?
Do moderacji
Odpowiedz
1
0
Poziom iście putinowski, to jest dramat. Wiwat komuna.
Do moderacji
Odpowiedz
5
0
@krzysztofabc - @ Krzysztof…- czego nie rozumiesz? Jeśli ktoś posiada 51% udziałów, to może wszystko zrobić, np. sprzedać, ograniczyć swobodę żeglugi. Przegłosuje wszystkie decyzje.
Do moderacji
Odpowiedz
0
0
Prosze o jakis rzeczowy argument. Emocje to nie argument.
Do moderacji
Odpowiedz
3
0
@TAKA JEST PRAWDA - Ale rozgrywka toczy sie, czybedzie port, czy nie bedzie. Zapomnij o 100%, bo to bajka. Nikt nie wylozy pieniedzy, nie majac zyskow, czy kontroli, jedniczesnie majac wrogow politycznych. Na UE i opozycje rowniez nie ma co liczyc. Wiec o czym ty piszesz?
Do moderacji
Odpowiedz
5
1
Przekop miał być w celu uniezależnienia się od Rosji a temat portu w Elblągu wyszedł przy okazji, rząd próbuje znaleźć winnego swojej fanaberii rozwalania kasy.
Do moderacji
Odpowiedz
5
8
@Real - Ten twpj argument latwo obalic. Skoro mieli gdzies Elblag to po co w ogoole 3 etap wart setki milionow. Poglebianie i umacnianie rz. ElBLAG?
Do moderacji
Odpowiedz
5
1
@TAKA JEST PRAWDA - Jak tak będą orać to sami sie ie zaorzą
Do moderacji
Odpowiedz
2
0
@Paweł 678 - Władze Elblaga sa tylko 4 procent wlascicielem portu, bo wkoło wszystko wróbelki sprzedały.
Do moderacji
Odpowiedz
6
1
Dokładnie tak. To nie jest inwestycja z określonym czasem zwrotu kosztów.. Wiele ważnych inwestycji nie dość że sie nie amortyzuje to wymagają dodatkowych środków i generują koszty a nie zyski. Od początku ideą przekopu było uniezależnienie się od kacapków. Proste nie?
Do moderacji
Odpowiedz
2
1
@Ferdek.Schichau - Prawdopodobnie już się zwrócił. Zwroty otrzymali fundatorzy autostrady płacąc mniej za paliwa oraz szybciej i sprawniej docierając do celu. Średnio miesięcznie autostradą przejeżdża 932.729 pojazdów. Jeśli każdy kierowca zaoszczędziłby tylko 5 zł to po 3002 dniach autostrada zaczyna przynosić zyski netto... OK, niech będzie, ze po 4500 dni, bo przecież są koszty bieżącego utrzymania i napraw... Przekop wraz z inwestycjami towarzyszącymi przyniesie pierwszy zysk netto już około 2600 roku... bo to słuszna inwestycja panów z PiS.
Do moderacji
Odpowiedz
0
1
@Ferdek.Schichau - Ta kampania wyborcza w regionie może kosztować dowolne pieniądze... płacą podatnicy.
Do moderacji
Odpowiedz
0
0
@*-* - Od kiedy samochod mniej pali na autostradzie?
Do moderacji
Odpowiedz
0
0