Wybrany wątek opinii
Przekop Mierzei Wiślanej zaczął się w 2019 r. Czyli już w 2019 Wróblewski mógł zacząć starać się o środki na rozbudowę portu. To nic nie robił. Wolał PO-wcom pomagać zablokować przekop. Jeszcze Czajkowskiego poparł w wyborach prezydenckich, który wygrażał się, że jak wygra to wstrzyma przekop
Do moderacji
Odpowiedz
16
0
Tak prawde mowuac to miastu (wladzy) ten caly przekop i afera z nim, koscia w gardle stoi. Prze tyle lat spokoj byl, mozna bylo zwalac wszystko, ze ruscy blokuja i zyskow nie ma, a teraz to sie konczy, bo trzeba wziac sie do roboty. Jak zyc teraz?
Do moderacji
Odpowiedz
13
1
@Ferdek.Schichau - "mozna bylo zwalac wszystko, ze ruscy blokuja i zyskow nie ma" Tu leży pies pogrzebany. Parking dla TiRów osiągnął zysk, w dwóch latach. A teraz ciekawostka, było to możliwe TYLKO I WYŁĄCZNIE dzięki bardzo dobrze rozwijającej się wymianie handlowej z obwodem kaliningradzkim. A potem Wowka wpadł na pomysł, żeby zielonymi ludzikami buchnąć Krym Ukraińcom i obustronne sankcje zamknęły rozdział zysków w porcie... W dzisiejszych realiach ten kierunek wymiany handlowej będzie zamknięty pewnie przez jakie tam 20 lat. Kaczy dół niewiele zmieni, bo nawigacja po rzece Elbląg będzie trudnym wyzwaniem dla kapitanów jednostek, które miałyby tu zawijać.10 km stosunkowo wąską rzeką do placu z jednym Fuchsem. Kolejny problem to nakłady na infrastrukturę. TiRami zakładanych 3 mln ton ładunków nikt z parkingu nie wywiezie, a KOLEI NIE MA... Znaczy jest na Mazurskiej, ale tam nie ma żadnej innej infrastruktury i do rzeki też nie jest zbyt blisko. Inwestycje w nią to nie nakłady, na które mogłoby pozwolić sobie miasto wielkości i zasobności Elbląga. Jednak kolejni osobnicy zbliżeni do władz miasta zażarcie walczą o port komunalny...
Do moderacji
Odpowiedz
4
2