Wybrany wątek opinii

Gienek. Daj spokój nie karm tego trola. To jest stary komuch co mu pis emeryturę obniżył . Za 2tys przecież żyć sie nie da. Przezarty z nienawiści do wszystkich i wszystkiego. Szkoda czasu.
Gosc1 (2019.01.03)
Być może to prawda, ale uważam, że warto polemizować na ten temat i dementować niektóre bzdury tutaj głoszone, jakoby żaden jacht morski by tutaj nie dopłynął jak ludzie przepływają kule ziemska jednostkami o zanurzeniu nieco ponad 2 m. Podejrzewam, że ten ekspert nigdy nie był nad rzeką Elbląg, a na pewno nie w ostatnich latach. Nie wie, że port się rozwijał i jak już osiągał przeładunki kilkaset tysięcy ton rocznie, to Rosja wprowadzała blokadę, celowo, żeby się nie rozwijał potem takie firmy podupadały ekonomicznie i tak co kilka lat robią, aby Elbląg się nie rozwinął za bardzo. Teraz wprowadzili od kilku lat cło 30% na materiały budowlane z Elbląga dowożone też, żeby nam zaszkodzić, a ich przeładunki sięgały nawet 30 tys ton. To samo jakoby trzeba było budować nowy port to też jest bzdura skoro jest tam plac dźwigi magazyny parkingi, odprawy fitosanitarne, morskie przejście graniczne, elewator zbożowy. A powierzchnia portu w Elblągu jest prawie 2 razy większa jak tego w Kołobrzegu który ma 240 ha, a w Elblągu 470, w Elblągu długość nabrzeży wynosi 2,5 km, w Kołobrzegu ok 800 metrów, więc port w Elblągu ma potencjał, żeby stać się portem lokalnym o przeładunkach do 1-1,5 mln ton. Ludzie rozni to czytają i powinni wiedzieć, że już teraz pływają tutaj jednostki o długości bliskiej 100 m. A po przekopie ma być możliwość pływania jednostek o zanurzeniu 4 metrów. Ciekawe czemu ten ekspert, który tak zachwalał port w Kołobrzegu nie powiedział, że tam mogą wpłynąć jednostki o zanurzeniu max 4,7 m. czyli zaledwie o 70 cm większym od Elbląga po wykonaniu przekopu.
Gienek (2019.01.04)
@Gienek - No i czy Kołobrzeg, Hel albo Ustka są istotną konkurencją dla Trójmiasta, czy Świnoujścia? Ile osób tam pracuje w oparciu o przeładunki towarów? Na Helu i Władysławowie nikt. Mimo, że nie trzeba tam utrzymywać kilkudziesięcio kilometrowego kanału. Jak to się ma do nadziei marzycieli? Szansą dla Elbląga jest wymiana towarów z innym systemem gospodarczo-podatkowym jakim jest Rosja. A do tego przekop jest niepotrzebny. Przekop jest po to, żeby na złość mamie odmrozić sobie uszy. No i jako hasło wyborcze. Miałem nadzieję, że powstanie wyspa i będzie wykorzystana do celów turystycznych. Niestety jacyś idioci zdecydowali, że będzie to rezerwat. Tak jak by mało dzikiej przyrody było w południowej i wschodniej części Zalewu. No i nadal nikt nie myśli jak usunąć szambo z dna i cofnąć eutrofizację. Czyli w bliskiej perspektywie Zalew nie będzie mógł być wykorzystywany turystycznie z powodów sanitarnych i smrodu.
entuzjasta (2019.01.04)
Powrót do komentarzy