Wybrany wątek opinii

Port w Gdańsku przejmie wszystkie dostawy. W Elblągu nie ma tyle zakładów, żeby port się rozwijał. Nie ma infrastruktury zewnętrznej. Rozwój bezcelowy. W Porcie Zewnętrznym ZM Portu Gdańsk rozbuduje i zmodernizuje, za ok. 180 mln zł, sieć drogowo-kolejową. Projekty te zostaną skorelowane w punktach styku z realizowanymi przez PKP PLK projektami modernizacji stacji obsługujących Port Gdańsk w tym rejonie, tj. stacji Gdańsk Port Północny i Gdańsk Kanał Kaszubski. Dzięki dotacjom unijnym powstanie także nowe Nabrzeże Północne, w efekcie czego Port Gdańsk zyska m. in. terminal dla ładunków ro-ro. Ponadto w tym roku planowana jest m. in. budowa czterech nowych parkingów. Nawet, gdyby był przekop, to Gdańsk przejmie wszystkich dostawców. Pan Jerzy Wilk mami ludzi mrzonkami.
Janelblążanin,inż.budow. (2018.10.12)
Odpowiedz naprawde merytoryczna,poparta faktami-zero PiSowskiego wycia,ublizania itd!?,nie wierze!!,ale tak wlasnie powinno sie ludziom pokazywac jak PiSdzielce ich oszukuja i wciskaja kit aby tylko utrzymac sie i doiccc kase!!Na Zoliborzu ogrodek u karakana przekopcie!
ulala (2018.10.14)
Jak przejmie wszytkie? Nie przejmie, Elbląg będzie mieć znaczenie jako port lokalny. Bo wbrew temu co napisałeś są tutaj firmy, które produkują różnorodny asortyment: General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę Schmidt, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC, Eltech i Proxmus, Metal Expert. Przez elewator zbożowy można wysyłać zboże, rzepak i paszę z pobliskich mieszalni w Krośnie i Rychlikach, jak również przywozić dla nich soję. Sprowadza się do Pasłęka torf. Można też importować i ekspotować drewno, materiały budowlane i piasek formierski. W Elblągu są natomiast dużo niższe oplaty portowe i dlatego stacjonują tutaj np lodołamacze z Płocka, a z Gdyni przeniosła się firma zajmująca się nurkowymi pracami podwodnymi, ktora odnalazła m.in. na Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. To niby dlaczego tutaj się przeniesli skroro jest tam tak super? Dodatkowym atutem Elbląga jest to, że istnieje u nas bardzo dużo hal i utwardzonych placów, które bardzo szybko można zaadoptować do produkcji tanim kosztem, bo są uzbrojone i mają infrastrukturę. Władze mogą przyciągnąć tym nowych inwestorów, zwlaszcza, że w Trójmieście brakuje już pracowników, a u nas w powiecie elbląskim nadal jest spore bezrobocie. Nadal będzie się sprowadzać wegiel. No i do Elbląga będą mogły przypływać jednostki z innych krajów oprócz Rosji i Polski, bo tak do tej pory było. W Ostródzie jest firma produkująca jachty i wożą je ciezarowkami, po przekopie będą np mogli budować większe jednostki i transportować je Kanałem, a potem przez przekop w dowolne miejsce.
Gienek (2018.10.14)
Powrót do komentarzy