UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Jak przejmie wszytkie? Nie przejmie, Elbląg będzie mieć znaczenie jako port lokalny. Bo wbrew temu co napisałeś są tutaj firmy, które produkują różnorodny asortyment: General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę Schmidt, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC, Eltech i Proxmus, Metal Expert. Przez elewator zbożowy można wysyłać zboże, rzepak i paszę z pobliskich mieszalni w Krośnie i Rychlikach, jak również przywozić dla nich soję. Sprowadza się do Pasłęka torf. Można też importować i ekspotować drewno, materiały budowlane i piasek formierski. W Elblągu są natomiast dużo niższe oplaty portowe i dlatego stacjonują tutaj np lodołamacze z Płocka, a z Gdyni przeniosła się firma zajmująca się nurkowymi pracami podwodnymi, ktora odnalazła m.in. na Bałtyku wrak polskiego wodnosamolotu Lublin R XIII. To niby dlaczego tutaj się przeniesli skroro jest tam tak super? Dodatkowym atutem Elbląga jest to, że istnieje u nas bardzo dużo hal i utwardzonych placów, które bardzo szybko można zaadoptować do produkcji tanim kosztem, bo są uzbrojone i mają infrastrukturę. Władze mogą przyciągnąć tym nowych inwestorów, zwlaszcza, że w Trójmieście brakuje już pracowników, a u nas w powiecie elbląskim nadal jest spore bezrobocie. Nadal będzie się sprowadzać wegiel. No i do Elbląga będą mogły przypływać jednostki z innych krajów oprócz Rosji i Polski, bo tak do tej pory było. W Ostródzie jest firma produkująca jachty i wożą je ciezarowkami, po przekopie będą np mogli budować większe jednostki i transportować je Kanałem, a potem przez przekop w dowolne miejsce.
Gienek