Według prawa, klienci mają prawo zwrócić towar kupiony w sklepie internetowym do 14 dni. Bez podania przyczyny. A e-shop musi zwrócić całą kwotę zakupu. Do typowego sklepu internetowego jest zwracanych około 10% zamówień. Najwięcej zwrotów dotyczy e-shopów z ubraniami – sięgają nawet 40%. Najczęstszymi powodami zwrotów zamówień są: zły rozmiar produktu, towar nie spełnia oczekiwań albo paczka była uszkodzona. A czemu w ogóle powinno się zmniejszyć ilość zwrotów? Ma to pozytywny wpływ na ekonomikę firmy i środowisko naturalne. Co w takim razie robić, aby poprawić swój wynik?
Produkty dostępne na stronie internetowej dobrze opisz. Klient kupuje towar przede wszystkim na podstawie informacji, które mu udostępnisz. Klientowi przydadzą się rozmiary, materiał towaru i parametry techniczne. Świetnie działają recenzje bezpośrednio od klientów, którzy produkt kupili. Pomagają w podjęciu decyzji i budują wiarygodność. Dobrej jakości zdjęcia świetnie uzupełnią opis produktu.
Zadbaj o odpowiednie opakowanie. Dobrze zapakowana paczka wytrzyma nawet niedelikatne obchodzenie się z nią. Klient widząc uszkodzoną paczkę raczej odmówi jej odebrania.
Dobrej jakości opakowania kartonowe zwiększą prawdopodobność dostarczenia paczki aż do rąk klienta.
Pytaj się. Sprawdź, dlaczego klienci zwracają towar i dlaczego nie spełnił ich oczekiwań. To wszystko to ważne informacje, które pomogą ustawić lepiej wewnętrzne procesy.
Pytać się możesz na przykład w newsletterach, ankietach na stronie internetowej albo bezpośrednio przez telefon. Pomimo największych starań wciąż dostajesz dużo zwrotów? Winowajcą może być zły UX strony internetowej albo złej jakości opisy produktów. W takim razie spróbuj połączyć siły z agencją, która pomoże znaleźć problemy na stronie internetowej i je rozwiąże.
--- artykuł sponsorowany ---