Jak informuje Anna Kulik, naczelnik Wydziału Inżynierii Miasta Urzędu Miejskiego w Elblągu, porządkowe obowiązki na właścicieli nakłada ustawa z 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwała Rady Miejskiej z 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Elbląga, obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe oraz zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt. Oba akty prawne regulują m.in. obowiązki właścicieli, użytkowników wieczystych, zarządców i użytkowników nieruchomości w okresie zimowym.
- Do obowiązków tych należy uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, z wyłączeniem chodników, na których dopuszczony jest płatny postój lub parkowani pojazdów samochodowych - wyjaśnia Anna Kulik. - Również usuwanie sopli lodowych i nawisów śniegu z dachów i gzymsów budynków niezwłocznie po ich powstaniu.
Nie wypełnienie tych obowiązków grozi odpowiedzialnością cywilną za powstałe w związku z tym szkody.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter