Istotnie, sprawa promocji miasta Elbląga kuleje, a w każdym razie nie spełnia naszych oczekiwań.
Aby się szeroko nie rozpisywać, należy zauważyć następującą prawidłowość, każdego dnia z firm elbląskich wyjeżdżają ludzie w służbowe podróże zagraniczne i są to wysokiej klasy specjaliści.
To oni są najlepszą wizytówką Elbląga – ludzie pracujący w ABB, ALSTOM POWER, EB i wielu innych zakładach pracy. Posiadają rozległe kontakty na gruncie zawodowym, które częstokroć są również relacjami przyjecielskimi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przy kolejnej podróży zabrali ze sobą profesjonalnie przygotowany folder o Elblągu, z uwzględnieniem lokalnych możliwości inwestycyjnych.
To ludzi przyciągają ludzi.
Najprościej rzecz ujmując, trzeba te działania skoordynować, doprowadzić do współpracy, w relacji miasto-firmy.
W przypadku, gdy już ktoś zapuka do naszych drzwi, to musi go przywitać osoba komunikatywna i kompetentna, aby nie doszło do takiej sytuacji, jak w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, gdzie w Wydziale dla Obcokrajowców, wszyscy znają tylko język polski.
A może by tak zorganizować międzynarodowe regaty żeglarskie na Zalewie Wiślanym o puchar Prezydenta Elbląga?
A może duża impreza targowa? Itd.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter