Nowy przewoźnik miałby wejść od kwietnia (wtedy w całej Europie wchodzi w życie nowy rozkład lotów) na trzy trasy krajowe i jedną międzynarodową. Chodzi o Warszawę, Kraków, Wrocław i Berlin.
To nie pierwsza próba wejścia innej niż LOT linii lotniczej na trudny rynek krajowych przewozów. W zeszłym roku na podobne trasy wejść chciała małopolska linia Adviser Air. Jak na razie nic z tego jednak nie wyszło.
Wiadomo natomiast, że cały czas o uruchomieniu tanich krajowych połączeń do Warszawy i Katowic myśli węgierski Wizzair. Na drodze stoi niestety Straż Graniczna i jej sprzeciw łączenia lotów krajowych z międzynarodowymi. Chodzi o to, by np. samolot ze Sztokholmu mógł po międzylądowaniu w Gdańsku lecieć do Katowic lub Warszawy. - Cały czas walczymy o taką możliwość - mówi prezes Machczyński.
Liczba połączeń obsługiwanych z gdańskiego lotniska rośnie. Od 28 marca przybędzie sześć nowych kierunków (Glasgow, Edynburg, Liverpool, Dublin, Kolonia i Lubeka). Zwiększy się też częstotliwość lotów do Skandynawii. Do Oslo będą trzy loty tygodniowo (teraz dwa), a do Sztokholmu sześć (teraz dwa).
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter