Głos Elbląga: Tramwaj czy autobus?

9
26.05.2004
„Program rozwoju transportu publicznego w Elblągu do roku 2013 będzie tematem debaty na najbliższej sesji Rady Miejskiej 3 czerwca br.” - czytamy w Głosie Elbląga.
„Program ma przynieść poprawę obsługi pasażerów i ulgę naturalnemu środowisku. Z założeń wynika, że wiodącym środkiem transportu publicznego będą tramwaje. Przedkładany radnym dokument analizuje stan faktyczny w komunikacji miejskiej, z uwzględnieniem oddziaływania na naturalne środowisko oraz przedstawia plany na kolejne lata, do roku 2013. Autorzy dokumentu doszli do wniosku, że należy rozwijać komunikację tramwajową, co oczywiście będzie wymagało inwestycji. Większa liczba połączeń tramwajowych ma zachęcić pasażerów do korzystania z tego środka transportu, co wpłynie na rentowność usługi. Planowane jest zakupienie 10 fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów”. Więcej w Głosie Elbląga.

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem...

...tramwaje są dobre w zatłoczonych miastach! a w Elblągu wystarczą wam autobusy! a jak chcecie dać odpocząć przyrodzie to tańszym rozwiązaniem jest "trolejbus" żadnych zbędnych ton szyn itp bo rozumiem, że w Elblągu to chyba macie jakieś ulice?! Łatwiej chyba jest rozwiesić trakcję trolejbusową niż od początku montować torowisko a i tak nie wszędzie można puścić tramwaj a autobus i trolejbus wszędzie podjadą...
... (2004.05.26)

info

0  
  0
A jak rozwiazesz problem skrzyzowania tramwaju z trolejbusem??
Francuz (2004.05.26)

info

0  
  0
Francuz za granicą są stosowane takie krzyżówki ... w Eg krzyżują się linie tramwajowe i w tych miejscach nie ma prądu a tramwaj jakoś jedzie :)) tak samo jest gdy "kończą i tym samym łączą" się linie dwóch źródeł prądu, więc gdy trakcja tramwajowa krzyżowała by się z trolejbusową ...
... (2004.05.26)

info

0  
  0
OOOOOO jakis naukowiec chyba sie odezwał. Tramwaj w Elblagu jest potrzebny i wcale nie jest bardziej kosztowny od autobusu. Autobus moze byc eksploatowany maksymalnie kilkanascie lat, a tramwaj kilkadziesiąt. Tramwaj nie stoi w korkach i nie utrudnia jazdy samochodom, nawet jezeli porusza sie z predkoscia 30 km/h. Tramwaj jest ekologiczny to fakt. Ceny paliwa rosna szybciej niz pradu to tez fakt. Tramwaj (nowy) jest duzo bezpieczniejszy i wygodniejszy niż autobus. Tramwaj nie niszczy nawiezchni tak jak autobus, ktory jest glowna przyczyną powstawania tak bardzo uwielbianych przez mieszkanców Elbląga dziur! I wiele innych przeslanek jest za tym, żeby inwestowac w trakcje tramwajową w Elblągu. A ci co wypisują tu jakies bzdury pokroju Dębskiego, Wilka i innych są ich warci i nie zależy im na zrónoważonym rozwoju tego miasta, nie mają tez pojęcia o wydatkowaniu pieniedzy!!!!
Janusz B. (2004.05.26)

info

0  
  0
Zgadzam się z Januszem B.Dodam jeszcze że nie wyobrażam sobie "ciągnięcia" po całym Elblągu nowej innej trakcji."Pociągnięcie" nowych "nitek" torów uważam za potrzebne.Pewnie wyobrażacie sobie jak odciążono by autobusy gdyby trawaj już jeździł Nad Jar.Rozważania typu czy ma być tramwaj czy trolejbus można prowadzić gdy buduje się wszystko od zera a nie gdy sieć tramwajowa jest tak dobrze zorganizowana i gdy władowało się tu już tyle kasy."..." - zastanów się nad tym !
peter (2004.05.26)

info

0  
  0
Z roku na rok jest co raz gorzej z komunikacją miejską choć miało być lepiej. Autobusy czy też tramwaje poruszają się już chyba z prędkością bliską zeru absolutnemu. Mieszkańcy Zawady już nie mają co liczyć na 9-tkę tylko muszą z buta iść na tramwaj który i tak ich szybciej nie zawiezie tam gdzie by chcieli. W wieczornych porach kierowcy robią postoje po 5 minut na przystankach aby dokładnie z planem przejechać koło dyżurek - bo nikt nie pomyślał dopasować rozkładu względem natężenia ruchu ulicznego. Jak dla mnie katastrofa...a było kiedyś tak dobrze.... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.....położyli nową trakcje -i tak ludzie wolą isć na autobus....W innych miastach odległość 5km przejeżdża sie komunikacją miejską w 10 minut - u nas w przypadku 9-tki 18 :) - no w godzinach szczytu jeszcze można to zrozumieć -bo duży wpływ na to ma częstość rozlokowanych przystanków i skrzyżowan -bynajmniej i tak 18 minut to za długo!. Może należę do nielicznych, ale mi te zmiany wcale nie służą
świadek (2004.05.27)

info

0  
  0
...a radni sobie debatują i tak w większości przypadków i momentów poruszają się furami nie dla zwyczajnych...po co im dobra komunikacją miejska -wazne aby była oszczędna :)
świadek (2004.05.27)

info

0  
  0
Musisz Januszku ich bardzo nienawidzieć, może jesteś z firmy tramwajowej ? jedni wolą sołtysa, a inni jego córkę.
kierowca bombowca (2004.05.27)

info

0  
  0
Kochany kierowco bombowca, niestety mimo sędziwego wieku nie dane mi bylo pracowac w komunikacji, a tym bardziej w tramwajach. Swe poglady wypisywałem jako mieszkaniec Elbląga i obserwator. Jezeli komus nie zalezy na inwestowaniu w rzeczy, ktore z czasem sie zwracają, natomiast wolą wydawac pieniądze na to żeby nic sie w Elblągu niedziało, no to nie zalezy temu komus na rozwoju. Przykładowo: Komu miasto miałoby zakupić owe autobusy?? Transport autobusowy jest w Elblągu w rękach prywatnych - PKS, ALP?? Wierzysz w to ze Dębski czy Wilk zakupi nowe autobusy prywatnym firmom, bo ja wcale!!! A jezeli ich nie zakupi, to gdzie powędrują pieniążki??? Wiadomo. Pozatym wiele dotacji Unijnych płynie na rozwój wlasnie trakcji tramwajowej. Jakie taka trakcja ma plusy ,a jakie minusy ma trakcja autobusowa wyminiełem wyzej. A co do predkości, to wszystko jest w rękach wspaniałego Zarządu Komunikacji Miejskiej, gdyż ich zdaniem autobusy i tramwaje w Ellągu mają jeździć i być widoczne, a nie wozić pasażerów - ot i cały problem.
Janusz B. (2004.05.27)

info

0  
  0