"W latach 2000-06 tradycyjne media zwiększą swoje przychody od 1,6 proc. (radio) do 25,9 proc. (telewizja). W tym samym okresie wielkość rynku reklamy internetowej zwiększy się prawie ośmiokrotnie - czytamy w raporcie CR Media, którego autorzy prognozują, że w roku 2006 wydatki gotówkowe na reklamę online sięgną 125 mln zł. (...)
O rosnącym rynku mówią niemal wszystkie firmy utrzymujące się z reklamy online. Największy polski portal Onet.pl podał, że w I półroczu odnotował wzrost sprzedaży usług marketingowo-reklamowych o 51 proc.(...)
W ubiegłym tygodniu firma CR Media Consulting opublikowała raport o rynku reklamy internetowej w Polsce. Jej analitycy szacują, że o ile w całym ubiegłym roku wydatki gotówkowe na e-reklamę wyniosły 48 mln zł, o tyle tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku było to 38 mln zł. Ich zdaniem w 2004 r. reklamodawcy wydadzą na promocję w internecie 75 mln zł. Dałoby to blisko dwukrotnie większy wzrost tego rynku (ok. 60 proc.), niż jeszcze niedawno prognozowano w branży (20-25 proc.)."
Więcej w
Gazecie Wyborczej.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter