Pytanie:
Bardzo proszę o informację, jak skutecznie udokumentować faktyczny stan towaru, który reklamuję. Ostatnio spotkałam się z sytuacją, która bardzo nieprzyjemnie mnie zaskoczyła. Złożyłam reklamację na użytkowane przez krótki okres markowe buty sportowe, a dokładniej na przecieranie się wierzchniej warstwy i powstającą niewielką (1 może 2 mm ) dziurę. Reklamacja została przyjęta, opisana. Po upływie wyznaczonego terminu otrzymałam odpowiedź, że reklamacja jest odrzucona z powodu mechanicznego uszkodzenia. Moje zaskoczenie było ogromne, kiedy odebrałam obuwie - okazało się, że uszkodzenie jest znacznie większe i obuwie jest zwyczajnie przecięte ostrym narzędziem w miejscu, gdzie było tylko niewielkie przetarcie. Wiem, że to nie ja zniszczyłam w ten sposób obuwie, ale nie mam na to dowodów. Jak w przyszłości postąpić: fotografować i ze świadkami chodzić do sklepu, aby mieć dowód z zeznania świadków w jakim stanie obuwie (lub inny towar) reklamuję?
Z powazaniem T.U.
Odpowiedź:
W przypadku składania reklamacji należy jak najdokładniej dokonać opisu uszkodzeń i uzyskać potwierdzenie osoby przyjmującej reklamację. Kwestia dowodowa jest istotna w przypadku rzeczy o większej wartości, chyba że jest się osobą o dużej determinacji i chce się kierować sprawę na drogę sądową bez względu na czas i koszty jakie to pochłonie.
Kancelaria Radcy Prawnego Rafał Kasprzycki i Kancelaria Radcy Prawnego Kamil Marciniak
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter