Zgodnie z ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (…) instrukcje obsługi czy konserwacji powinny być sporządzone w języku polskim, a gdy rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, nazw handlowych, znaków towarowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.
Nieotrzymanie instrukcji w języku polskim może być podstawą do złożenia reklamacji z żądaniem jej wydania. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do złożonej reklamacji. W przypadku niewykonania żądania i niedostarczenia instrukcji w języku polskim konsument ma podstawę do rozwiązania umowy sprzedaży. Należy podkreślić, że w tym przypadku rozwiązanie umowy wiąże się ze zwrotem gotówki za pełnowartościowy towar.
Radosław Rzepecki – IH Elbląg
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter