Projekty Elbląskiej Orkiestry Kameralnej

11
08.02.2013
Projekty Elbląskiej Orkiestry Kameralnej
fot. nadesłana
Elbląska Orkiestra Kameralna otrzymała dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na projekt pn. Zakup smyczków lutniczych dla Elbląskiej Orkiestry Kameralnej z priorytetu Infrastruktura Kultury.
Projekt zakłada zakup 20 smyczków lutniczych dla Elbląskiej Orkiestry Kameralnej. Smyczki powinny spełniać określone kryteria – wykonanie z wysokiej klasy, twardego i wytrzymałego drewna fernambukowego umożliwiającego uzyskanie pięknego brzmienia instrumentu, wyrównującego dynamikę. Konieczna jest także odpowiednia sprężystość pręta – umożliwiającego uzyskanie olbrzymiej palety technik wykonawczych. Smyczek jest narzędziem pracy niezwykle ważnym, gdyż dopełnia brzmienie instrumentu jako całości. Pozwala również szybciej pokonywać techniczne trudności, a jego zła jakość uniemożliwia wykonanie pewnych artykulacji: spiccata, ricochet, sautillé, które występują w każdym utworze muzycznym. Zakup smyczków o wysokiej technice wykonania wpłynie bezpośrednio na podniesienie jakości brzmienia kameralistów, ich warsztatu, a tym samym na wszystkie produkcje artystyczne całego zespołu. Budżet tego zadania wynosi 120 tys. zł.
   
   Elbląska Orkiestra Kameralna jest również partnerem transgranicznego projektu Ciconia, realizowanego w ramach Programu „Południowy Bałtyk" w latach 2013-2014, zakładającego współpracę Polski, Danii, Szwecji i Niemiec w celu umożliwienia międzynarodowej wymiany kulturalnej między regionami uczestniczącymi w projekcie. Realizacja projektu umożliwi Elbląskiej Orkiestrze Kameralnej pozyskanie przyszłych miejsc organizacji koncertów za granicą, realizację międzynarodowych tras koncertowych oraz kontakt z zagranicznymi instytucjami muzycznymi w zakresie wymiany doświadczeń, a także repertuaru solistów oraz dyrygentów. Budżet zadania to 287 085 euro.
   
   Sponsor Strategiczny, Mecenas Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Siemens Sp. z o.o.
   Sponsor Elbląskiej Orkiestry Kameralnej: Grupa Energa
   Sponsorzy Wspierający: Meble Wójcik, Grupa Żywiec Browar w Elblągu, Giełda Elbląska S. A.

   
   
Patronem medialnym Elbląskiej Orkiestry Kameralnej jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
 
   
Elbląska Orkiestra Kameralna

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

A KIEDY budowa budynku filharmonii w Elblągu, bo WSTYD BY TAKA SUPER ORKIESTRA GRAŁA BYLE GDZIE!!!!!
(2013.02.08)

info

0  
  0
nie ma kasy, trzeba Terkawke badać
wujek Romek (2013.02.08)

info

0  
  0
nie chcę być zlośliwy ale mówia, ze i wybuduja jak OPEGIEKA zakupi sprzet do nagrywania i otworzy sklep muzyczny z płytami, OPEGIKA to firma rozwojowa możliwe że zainwestuje Florian w sprzeti wtedy trzeba będzie wybudować filharmonie, inaczej niestety nie ma takiej potrzeby, zbytek jak to na wsi mawiają sołtysi
sołtysowa wiocha nie miasto (2013.02.08)

info

0  
  0
To cieszy orkiestra bedzie zaopatrzna w wysokiej klasy smyczki. Pogratulowac, brawo. ..
andrzejocha17 (2013.02.09)

info

0  
  0
Brawo! Gratulacje, spotykamy sie w Walentynki.
(2013.02.09)

info

0  
  0
Propagandowa gawęda. NOWE, SPRĘŻYSTE SMYCZKI WARUNKIEM DOBREGO ROZWOJU ORKIESTRY. Rozwój tego ambitnego zespołu to długi i wyboisty proces. Życzę Orkiestrze siły i wytrwałości, aby jej poziom artystyczny znacznie przewyższył, ,nowoczesne opakowanie".
(2013.02.09)

info

0  
  0
to jest makabreska jakaś, dla Olsztyna filharmonia dla Elbląga smyczki?!!! i to sprężyste niesłychanie, mamy miasto, które liczy mieszkańców w tym województwie sporo, nasi muzycy traktowani są niczym Janko muzykant, kupiono smyczki!!! szkoda, że nie odświeżacze powietrza,
fredsa (2013.02.09)

info

0  
  0
Smyczki, to kupa kasy, nie stac muzyka aby kupił bardzo dobre lutnicze. Jeśli instytucja o to zadbała to genialnie!
md.muzyk (2013.02.10)

info

0  
  0
Do propagandowej gawędy, życz sobie więcej rozumku bo jest źle!
(2013.02.10)

info

0  
  0
EOK - to zwyczajna działalność komercyjna. I jako taka powinna być sprywatyzowana. Jeżeli są tam /potencjali "geniusze" marketingu muzycznego/ to dadzą sobie radę na wolnym Rynku. Po co więc te urzędowe dotacje, wspomagania sponsorskie itp. .. i to wieczne skomlenie przed Urzędem Miasta?. Do Boju Dyrekcjo EOK - czas zdobywać Warszawę, Kraków, Wiedeń i Londyn. To WASZ CZAS i wasze ryzyko, ale za prywatne pieniądze.
(2013.02.10)

info

0  
  0