Podczas dwudniowej sesji można było wysłuchać odczytów o różnych aspektach i wymiarach metafory w literaturze, kulturze, psychologii i w codziennym życiu.
- Jednym z zamierzeń organizatorów było skonfrontowanie badań na temat metafory, zarówno w aspekcie teoretycznym jak i praktycznym oraz sprowokowanie do dyskusji - mówi dr Katarzyna Jarosińska z PWSZ.
Cel został zrealizowany. Podczas konferencji niejednokrotnie można było być świadkiem burzliwych dyskusji prowadzonych nie tylko wokół metafory, pojawiły się też ciekawe spostrzeżenia odnośnie strategii marketingowych dotyczących literatury. Poruszona została kwestia jej korelacji z tym, co dzieje się wokół. W czasie konferencji głos zabierali nie tylko językoznawcy, ale i pedagodzy, psychologowie, literaturoznawcy i historycy sztuki, co z pewnością przyczyniło się do tego że konferencja nabrała wielowymiarowego spojrzenia na kwestię metafory.
- Konferencja pokazała, że mówimy metaforą, myślimy metaforą, że metafora jest wciąż obecna – dodaje dr Katarzyna Jarosińska.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter