Jak
informowaliśmy, oddział rozpocznie działalność 1 stycznia. Przejmie nadzór nad inspektoratami, które dotąd podlegały oddziałom w Gdańsku i Olsztynie. Są to inspektoraty: w Iławie, Ostródzie, Braniewie i Nowym Mieście Lubawskim oraz Sztumie, Malborku i Kwidzynie. Specjalne zarządzenie w tej sprawie ukaże się prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.
Przed nową dyrektor elbląskiego oddziału ZUS sporo pracy. Będzie musiała powołać nowe komórki, których dotąd w Elblągu nie było, skompletować kadrę oraz przejąć z Gdańska i Olsztyna bazy danych.
- Będą musiały powstać działy: finansowo - księgowy, kadr, organizacyjny, administracyjno - gospodarczy i informatyczny - mówi Ewa Kołakowska. - Tworząc te komórki oprzemy się na naszych dotychczasowych pracownikach, ale na pewno będziemy także przyjmować nowe osoby.
Tymczasem rzeczniczka ZUS podkreśla, że powstanie oddziału tej instytucji w Elblągu nie odbije się negatywnie na korzystających z pomocy ZUS.
- Wszystkie sprawy będą załatwiane jak dotąd, w tych samych inspektoratach, tyle tylko, że to Elbląg, a nie Gdańsk czy Olsztyn będzie nadzorować pracę tych placówek - mówi Anna Warchoł.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter