Większość „za”

9
03.06.2004
Większość „za”
Elbląscy radni zatwierdzili przygotowany przez służby prezydenta Program Rozwoju Transportu Publicznego.
Program zakłada, że będzie więcej linii tramwajowych i niskopodłogowych tramwajów, będą zmiany w sieci autobusowej i nowe ścieżki rowerowe, ale także strefy ograniczonego ruchu w centrum miasta. Autorzy dokumentu przekonują, że chodzi o to, by transport był bardziej ekologiczny oraz by jak najwięcej elblążan korzystało z rowerów i komunikacji publicznej. Planuje się, że za 11 lat będzie z niej korzystać nawet trzech na czterech elblążan. Za przyjęciem programu opowiedziało się 22 radnych, jeden z był przeciwko, jeden wstrzymał się od głosu. Prezydent Henryk Słonina był zadowolony z wyniku głosowania. Mówi, że oznacza to zgodę na kolejne inwestycje. Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami. Oponenci przypominali, że tramwaje są droższe w utrzymaniu niż autobusy. Za chybiony uznali też pomysł, by odwiedzający miasto zostawiali samochody na przydrożnych parkingach na obrzeżach miasta i korzystali tylko z miejskiej komunikacji.
AJ

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem...

Jak tu już zauważono tańsze i poręczniejsze na pewno będą trolejbusy. Odchodzą koszty torów i więcej ulic można nimi zagospodarować,tylko że linie tramwajowe wymyślili albo idioci albo mający z tego korzyści materialne.
L.B. (2004.06.03)

info

0  
  0
Tyle,ze trolejbusy nie rozladuja korkow, bo caly czas jezdza po ulicach i jak rozwiazac problem skrzyzowania tramwajowo-trolejbusowego?? Tramwaje moze i maja wieksze koszta eksploatacji, ale jaka pojemnosc za to maja... Ktory ja to raz powtarzam...
Francuz (2004.06.03)

info

0  
  0
No co zrobisz jak niektórzy w wyniku antypatii do olsztyna sa ślepo zfascynowani kompleksem wiosek rybackich pod nazwa trójmiasto??
(2004.06.03)

info

0  
  0
Czekamy cierpliwie na ścieżki rowerowe. Oby nie prowadziły przez kioski, przystanki autobusowe i nie miały krawężników.
MARECKI (2004.06.03)

info

0  
  0
L.B. A CZY TY WIESZ ILE WYNOSI CZAS EKSPLOATACJI TROLEBUSU A ILE TRAMWAJU? TEGO PIERWSZEGO TO MOŻE 10 LAT, A TEOG DRUGIEGO TO 40. CZY TY WIESZ JAK POJEMNOSC MA TRAMWAJ , A JAKA TROLEJBUS? CZY TY WIESZ ZE TRAMWAJ NIE MUSI STAĆ W KORKACH?
(2004.06.03)

info

0  
  0
"Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami" - "Prezydent Henryk Słonina był zadowolony..." może ktoś mi to wytłumaczy?
Zen (2004.06.04)

info

0  
  0
W „Programie” zauważyłem, że rozbudowa linii tramwajowej wiązać będzie się z likwidacją linii autobusowych... I zacząłem zastanawiać się, co mogłoby stać się, gdy jeden tramwaj zawiedzie na ul. 1 Maja, Pocztowej, Królewieckiej lub Grunwaldzkiej??? Cały Elbląg pozostanie bez komunikacji - jakie spóźnienia będą w tym czasie...
west (2004.06.04)

info

0  
  0
West zapoznaj sie z planem rozwoju w pełni, później się wypowiadaj
(2004.06.04)

info

0  
  0
Co wy z tymi trolejbusami??!!! Po to tyle lat sie dokladalo do trakcji tramwajowej zeby to wszystko teraz rozebrac oddac na złom i zainwestowac w trolejbusy?? Troche pomyślunku!!!
OP (2004.06.11)

info

0  
  0