Program zakłada, że będzie więcej linii tramwajowych i niskopodłogowych tramwajów, będą zmiany w sieci autobusowej i nowe ścieżki rowerowe, ale także strefy ograniczonego ruchu w centrum miasta. Autorzy dokumentu przekonują, że chodzi o to, by transport był bardziej ekologiczny oraz by jak najwięcej elblążan korzystało z rowerów i komunikacji publicznej.
Planuje się, że za 11 lat będzie z niej korzystać nawet trzech na czterech elblążan. Za przyjęciem programu opowiedziało się 22 radnych, jeden z był przeciwko, jeden wstrzymał się od głosu.
Prezydent Henryk Słonina był zadowolony z wyniku głosowania. Mówi, że oznacza to zgodę na kolejne inwestycje. Przyjęty dziś program spotkał się w Elblągu z krytycznymi opiniami. Oponenci przypominali, że tramwaje są droższe w utrzymaniu niż autobusy. Za chybiony uznali też pomysł, by odwiedzający miasto zostawiali samochody na przydrożnych parkingach na obrzeżach miasta i korzystali tylko z miejskiej komunikacji.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter