Przyznanie elbląskiej spółce certyfikatów jest wynikiem przeprowadzonego przez LRQA audytu, obejmującego zakresem recertyfikację systemu zarządzania jakością w oparciu o nową wersję normy ISO 9001:2000; recertyfikację systemu zarządzania środowiskowego, w oparciu o normę ISO 14001:1996; certyfikację - po raz pierwszy - systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w oparciu o normę PN-N 18001:1999 oraz wymagania międzynarodowej specyfikacji OHSAS 18001:1999.
Po raz pierwszy elbląska spółka uzyskała certyfikat systemu zarządzania jakością w 1993 r., zaś systemu zarządzania środowiskowego w 1998 r.
Systemowe zarządzanie bhp, poprzez właściwe planowanie, wdrażanie oraz monitorowanie działań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, umożliwia spółce spełnienie wymagań stawianych przez Unię Europejską. Przynosi również inne, wymierne korzyści. Najważniejsze z nich to korzyści ekonomiczne wynikające z minimalizacji strat finansowych dzięki eliminowaniu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Skuteczny system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy przyczynia się także do obniżenia absencji chorobowej pracowników oraz zwiększenia wydajności pracy, poprawia jej jakość, kształtuje pozytywny wizerunek firmy wśród klientów i partnerów biznesowych.
Krzysztof Iwko, kierownik Biura Systemów Zarządzania:
- Przyznane certyfikaty są potwierdzeniem, iż stosowane w spółce systemy zarządzania spełniają międzynarodowe kryteria w zakresie jakości i są zgodne z wymaganiami ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Jest to kolejny krok na drodze ciągłego doskonalenia i rozwoju działalności biznesowej Alstom Power w Elblągu.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter