Certyfikat został przyznany między innymi za: rozszerzenie i udoskonalenie BIP, wprowadzenie kart usług dla klientów, wprowadzenie i wdrożenie kodeksu etycznego pracowników urzędu, opracowanie i wdrożenie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi, nabór do pracy w urzędzie wg zasad ustalonej polityki kadrowej i procedury naboru.
Inicjatorem przedsięwzięcia wraz z Fundacją była Gazeta Wyborcza we współpracy z Polsko – Amerykańską Fundacją Wolności, Fundacją im. Stefana Batorego, Bankiem Światowym i Centrum Edukacji Obywatelskiej. Adresatami akcji są samorządy gminne i powiatowe, a zasadniczym celem jest zaktywizowanie samorządów w eliminowaniu zjawisk patologicznych, nieetycznych i korupcjogennych w podległych jednostkach.
Gmina – Miasto Elbląg przystąpiła do akcji „Przejrzysta Polska” 31 grudnia 2004r. Receptą na zbudowanie przejrzystego, przyjaznego i otwartego na potrzeby mieszkańców urzędu jest działanie zgodnie z 6 zasadami dobrego rządzenia: przejrzystości, braku tolerancji dla korupcji, partycypacji społecznej, przewidywalności, fachowości, rozliczalności.
„Przejrzysta Polska” to program realizowany przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter