Poszukiwani piloci statków po nowej drodze wodnej

76
23.03.2023
Poszukiwani piloci statków po nowej drodze wodnej
Kanał przez Mierzeję Wiślaną o zmierzchu (fot. mat. prasowe NDI/Besix)
Urząd Morski w Gdyni szuka dwóch osób, które będą pilotować statki między Zatoką Gdańską a Elblągiem, m.in. po powstającej właśnie nowej drodze wodnej. Oferty można składać do 29 maja. Jakie kryteria muszą spełnić kandydaci?

Ogłoszenie o naborze na szkolenie kandydatów na pilotów morskich i praktyki pilotowe Urząd Morski w Gdyni zamieścił na swojej stronie internetowej kilka dni temu. Kandydaci muszą mieć odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje, m.in. dyplom zarządzania w dziale pokładowym, co najmniej 12-miesięczną praktykę pływania na stanowisku kapitana na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 3000 i powyżej w żegludze międzynarodowej, znać język angielski co najmniej na poziomie B1 i posiadać zaświadczenie o pozytywnym wyniku testu sprawnościowego wraz z zaświadczeniem o aktualnym stanie zdrowia.

Osoby spełniające kryteria mogą składać dokumenty do 29 maja. W czerwcu mają się odbyć rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, po których mają być wybrane dwie osoby na szkolenie dla pilotów morskich w rejonie Gdańsk – Elbląg na „akweny wewnętrznych dróg morskich Zalewu Wiślanego od granicy z Rosją oraz rzeki Elbląg z portem Elbląg”.

Piloci będą więc obsługiwać żeglugę również po nowej drodze wodnej, która nie jest jeszcze gotowa. Trwa modernizacja rzeki Elbląg, pogłębianie toru wodnego między wejściem do rzeki Elbląg a przekopem, nie został jeszcze ogłoszony przez Urząd Morski w Gdyni przetarg na pogłębienie samej rzeki. Cała inwestycja miała być gotowa do jesieni tego roku, ale raczej pogłębianie rzeki przedłuży się do wiosny 2024 roku.

Nadal trwa też spór między rządem a samorządem o pogłębienie 900-metrowego odcinka od portowego terminala do mniej więcej wysokości, na której znajduje się oczyszczalnia ścieków, a także dyskusje o tym, czy Zarząd Portu powinien być spółką komunalną (jak do tej pory) czy z większościowym udziałem Skarbu Państwa, jak proponuje rząd. Przypomnijmy, że władze Elbląga rozpoczęły kampanię informacyjną pod hasłem „„Powiedz tak miejskiemu portowi” i w kwietniu oraz maju przeprowadzą sondaż wśród mieszkańców, czy są za takim rozwiązaniem.

Więcej pisaliśmy o tym tutaj.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
To się chyba piloci nie narobią przy takim ruchu; -)
(2023.03.23)
Przecież według waszego profesjonalnego kopiuj wklej nikt tam nie pływa a szukają pilotów? Ale wam gul skacze komuszki elbląskie że udało się bez waszych merkeli i putinow
Zielarski (2023.03.23)
W zimę napewno.....
Zielarski (2023.03.23)
Praca marzeń, jeden stateczek na rok przepłynie więc kasa praktycznie za nic. Można sobie mieszkać na Karaibach i przylatywać jak ktoś będzie chciał tym kontenerowcem wpłynąć.
(2023.03.23)
Teraz trzeba 3 miliardy utopic w Pałacu Saskim i miliony łozyc na jego utrzymanie. Poziom głupoty a raczej cwaniactwa PiSu poraża.
(2023.03.23)
Pałac Suski
(2023.03.23)

info

30  
  18
Pierwszy pilot Duda drugi Kaczyński a do elbląga poprowadzi ten z garbatym nosem co łupież swemu władcy strzepywał w sejmie, krasu.....
A63 (2023.03.23)
Obsadzą za grubą kasę, jak zwykle, swoimi.
(2023.03.23)

info

14  
  10
Wymagane doświadczenie praktyczne w nawigacji po Kanale Sueskim.
TeofilSkorupa :) (2023.03.23)

info

20  
  15
Zobaczysz te kontenerowce jak świnia gwiazdy :)
(2023.03.23)