Plany jak marzenie

6
08.05.2002
Obwodnica wokół miasteczka szkolnego przy ul. Saperów i tereny handlowe przy lotnisku - proponują planiści Urzędu Miejskiego.
Gotowe są projekty nowych planów zagospodarowania okolic miasteczka szkolnego i części dzielnicy Zatorze obejmującej teren dzierżawionego przez Aeroklub Elbląski lotniska. Najważniejszą nowością, jaką zapisano w pierwszym dokumencie, jest droga, która w przyszłości ma otoczyć miasteczko. Będzie ona biegła za budynkami szkól, w części na terenach dzisiejszych ogródków działkowych, które miasto będzie musiało wykupić z rąk działkowców. Na części terenu ma stanąć osiedle niewysokich domów, które na potrzeby wojska wybuduje Wojskowa Agencja Mieszkaniowa. Osiedle jest na razie w fazie projektowania i na zmiany w okolicach ul. Saperów poczekamy. Autorzy planu liczą jednak, że budowa osiedla przyspieszy powstanie finansowanej ze środków miasta obwodnicy. Drugi plan zawiera wizje przyszłości elbląskiego lotniska. Z dwóch pasów startowych docelowo mają korzystać nie tylko członkowie aeroklubu, ale także prywatne samoloty. Ma się również znaleźć miejsce na regionalne lotnisko sanitarne, z którego w razie potrzeby korzystać będą inne służby, jak policja czy straż graniczna. Zdzisław Matkiewicz, szef Aeroklubu Elbląskiego nie chce na razie rozmawiać o tym, skąd znajdą się środki na medernizację płyty i infrastruktury lotniska, mówi tylko, że rozmowy trwają, a o konkretnych propozycjach będzie - wraz z miastem - rozmawiać, kiedy plan zostanie przyjęty przez Radę Miejską. - Liczymy, że stanie się to jeszcze w czerwcu - mówi Zdzisław Matkiewicz. Część terenu lotniska, sąsiadująca z trasą numer 7, zgodnie z planem ma być przeznaczona pod zabudowę handlową. Mogą się tu znaleźć hotele, parkingi, giełdy hurtowe, ale także centra handlowe o powierzchni powyżej 2 tysięcy metrów. Jacek Bocheński, urbanista z wydziału architektury UM, przypomina, że podjęta wiosną ubiegłego roku uchwała Rady Miejskiej ograniczająca liczbę hipermarketów w Elblągu dotyczyła tylko terenów śródmiejskich. - Lotnisko znajduje się poza tą strefą - mówi Jacek Bocheński - i może stać się miejscem zakupów dla mieszkańców całego regionu - Braniewa czy Pasłęka. Aby zapisy obu planów zaczęły obowiązywać, musi je zatwierdzić Rada Miejska; później wszystko będzie zależało od pieniędzy, a w przypadku terenów przeznaczonych na potrzeby handlu - także od tego, czy dogada się trzech jego właścicieli: miasto, aeroklub i firma, która przejęła ziemię od Halexu.
AJ

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem...

Gotowych planów jest znacznie więcej, ale ile z nich jest realizowane, pozostawiam bez komentarza.
Rumpel (2002.05.08)

info

0  
  0
Do Rumpela. Zbliżają się wybory i nasi "gospodarze" miasta muszą zaistnieć opowiadając różne bajki dotyczące rozwoju Elbląga, a czy te plany będą zrealizowane to po wyborach będą mieli to wszystko "gdzieś głęboko" pobierając w tym czasie pensje pochodzące z naszych podatków
Toms (2002.05.09)

info

0  
  0
Mam pytanie odnośnie lotniska. Czy ostatecznie zrezygnowano z utworzenia lotniska dla małych samolotów pasażerskich w celu stworzenia ruchu pasażerskiego?
EING (2002.05.09)

info

0  
  0
Proponuję wszystkim przeczytać na Onecie artykuł dotyczący radnych w samorządach i urzedników miejskich w Polsce w dziale - " Przegląd prasy" p.t. " Radni się korumpują i kandydują"
Ebre (2002.05.09)

info

0  
  0
A mi się marzy wielgaśne centrum handlowe obok lotniska, coś takiego jak np. Centrum Korona we Wrocławiu. (http://www.centrum-korona.pl)
Anonim spiskowy (2002.05.10)

info

0  
  0
Czekamy na to lotnisko - będziemy latać. Ryszard
Ryszard (2004.06.10)

info

0  
  0