Pierwsze mieszkania powstają na Modrzewinie

62
06.02.2024
Pierwsze mieszkania powstają na Modrzewinie
(fot Anna Dembińska)
Ostródzki deweloper rozpoczął budowę pierwszego wielorodzinnego budynku na Modrzewinie Północ. Powstaje na wysokości ul. Iwaszkiewicza, do której wcześniej miasto doprowadziło drogę z betonowych płyt.

- Projekt zakłada budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego o 4 kondygnacjach nadziemnych z 71 mieszkaniami oraz z 15 garażami indywidualnymi w kondygnacji podziemnej. Dodatkowo projektowany jest parking naziemny na 87 miejsc postojowych – informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego. Prezydent Elbląga wydał pozwolenie na budowę, a inwestorem jest ostródzkie Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Ekobud.

Prace budowlane już się rozpoczęły. Nie znamy jeszcze planowanego terminu zakończenia prac i oddania budynku do użytku. Dodajmy, że Ekobud w ostatnich latach kupił do elbląskiego samorządu w przetargach kilka działek na Modrzewinie. W sumie to ponad 10 hektarów powierzchni (za ponad 22 mln złotych netto), na których ma powstać osiedle zarówno domów jednorodzinnych jak i zabudowa wielorodzinna. Zgodnie z zapisami przetargowymi osiedle ma powstać w latach 2027-2031.

Do działek, na których ma być budowane osiedle, samorząd elbląski zbudował za 800 tys. złotych złożoną z betonowych płyt tymczasową drogę o długości ok. 550 m, która połączy teren osiedla z al. Jana Pawła II. Inwestor, gdy już budynki powstaną, będzie zobowiązany do współfinansowania budowy docelowej drogi wraz ze skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II oraz sfinansowania budowy dróg lokalnych. Na własny koszt sfinansuje też budowę kanalizacji sanitarnej, wodociągu, kanalizacji deszczowej, sieci centralnego ogrzewania i pozostałego uzbrojenia.

- Wybudowana droga stanowić będzie drogę publiczną, której zarządcą będzie prezydent Elbląga. Inwestor zobowiązany będzie do zawarcia z Gminą Miasto Elbląg umowy drogowej w tym zakresie, w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych. Umowa drogowa określi zakres, harmonogram oraz warunki finansowania i realizacji prac związanych z budową dróg – taki zapis urzędnicy ujęli w dokumentach przetargowych, gdy samorząd sprzedawał działki pod osiedle.

RG

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Skomunikować z Krasnym Lasem ulicą z prawdziwego zdarzenia z Aleją Jana Pawła Drugiego.
(2024.02.06)

info

59  
  2
400 metrów od toru off-roadowego. Mieszkańcy będą mieli ciekawie.
ooo (2024.02.06)
piszcie co chcecie ale miejsce jest super
(2024.02.06)

info

47  
  5
Cała Modrzewina powinna być zabudowana osiedlem mieszkaniowym.
'; (2024.02.06)

info

62  
  7
@ooo - Tor będzie zlikwidowany.
(2024.02.06)
Oooo, proszę! Miasto doprowadziło drogę z płyt! I tak już zostanie, jak na Bielanach!
Jerzy2 (2024.02.06)
Tak sie tym miastem zarządza.. Kilka kilometrów ulic, chodników, ścieżek rowerowych, zatoczek i miejsc na przystanki autobusowe gdzie tylko firmy i firemki stoją, a na drugim końcu Modrzewiny, w szczerym polu, gdzie zero ulic - budują.
(2024.02.06)
Tymczasowa droga za 880tys???? Płyty betonowe nie są drogie... Chyba większość tych pieniędzy poszła to robocizna za wyrównanie ziemi i położenie płyt. Nieźle ktoś zarobił
(2024.02.06)
To ten inwestor jest, czy jak w artykule - będzie zobowiązany do budowy ulic ?
(2024.02.06)

info

3  
  0
71 mieszkań, a tylko 15 miejsc pod ziemią. Słabo. Nawet te 87 miejsc na zewnątrz nie pomoże, jak teraz na rodzinę przypadają dwa auta. W tej lokalizacji muszą być tylko zmotoryzowani. Nie chciałbym płacić kredytu do końca życia żeby dalej odśnieżać auto albo żeby bić się o miejsce parkingowe.
Ja podziękuję (2024.02.06)