Nasuwka na obwodnicy

11
12.04.2006
Nasuwka na obwodnicy
(fot. Henryk Myśliński)
W miniony weekend na obwodnicy Elbląga miała miejsce skomplikowana operacja inżynieryjna - montaż nowego mostu na starych fundamentach metodą nasuwania. Zobacz fotoreportaż z placu budowy.
Droga krajowa nr 7 na odcinku obwodnicy Elbląga jest przebudowywana na drogę dwujezdniową, w związku budowane są dla każdej jezdni dwa oddzielne mosty nad rzeką Elbląg i linią kolejową. Nowe mosty opierać się będą na starych fundamentach, na których będą wykonane nowe filary w kształcie litery H. Harmonogram robót przewiduje wykonanie w pierwszym etapie nowej konstrukcji w ciągu zamkniętego teraz pasa drogowego, przełożenie ruchu na nowy most, rozbiórkę starego i wybudowanie nowego mostu pod obecnie używaną jezdnią. Z uwagi na przeszkody terenowe: rzekę i zelektryfikowaną linię kolejową, wykonawca remontu „siódemki” - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zamierza zamontować most na podporach rzadko stosowana metodą - nasuwania podłużnego. Pierwsz część operacji została przeprowadzona 7 i 8 kwietnia. Do spodu dźwigarów mostu przymocowano konstrukcję, dzięki której możliwe było nasuwanie mostu na filary po łożyskach ślizgowych. Całkowita długość konstrukcji wynosi 214 metrów, a waga 750 ton. Z uwagi na ograniczone wyzmiary placu budowy, cały montaż i nasuwanie mostu został podzielony na trzy etapy. W pierwszym etapie, który odbył się w miniony weekend, została nasunięta konstrukcja o długości 98 m i ciężarze 380 ton. W następnym etapie, za dwa tygodnie, zostanie nasunięta konstrukcja o łącznej długości 174 m i ciężarze 670 t. Ostatni etap planowany około 8 maja obejmie już przesunięcie całej konstrukcji (214 m mostu) nad przyczółek od strony Warszawy. Po nasunięciu konstrukcji i opuszczeniu jej na łożyska zostanie wykonana jezdnia.
PD

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

:) i juz za rok będziemy smigać nasza nową obwodnicą:) legalnie 110km/h :P
(2006.04.06)

info

0  
  0
Sprostowanie dla autora (bo gdyby umiał czytać to by na pewno doczytał tablicę informacyjną budowy)... Wykonawcą obwodnicy Elbląga jest firma Strabag, a Generalna Dyrekcja (i tak dalej) jest tylko inwestorem. Wystarczy umieć czytać.
Koral (2006.04.06)

info

0  
  0
niestety nie 110 km/h - skrzyzowanie z Żuławską będzie kolizyjne (światła) więc odcinek nie będzie miał parametrów drogi ekspresowej
elwawo (2006.04.07)

info

0  
  0
Żuławska ma być odcięta od "7" ... Światła będą przy Nowodworskiej.
RS (2006.04.07)

info

0  
  0
taaa śmigajnie sobie barany, a jak sie któryś zatrzyma w rowie to wielkie pretensje do tirowców jak przy artykule o wypadku.Matoły
(2006.04.07)

info

0  
  0
Redakcjo.Suma długości elementów mostu to 272 m.To jak to potem zmaleje do 214 m?
Tadd (2006.04.08)

info

0  
  0
reszta jest dla zamiatarki - żeby ustąpić
tato (2006.04.09)

info

0  
  0
na drodze dwujezdniowej można jechać legalnie 100km/h a nie 110km/h polecam zakup kodeksu drogowego...
.... (2006.04.11)

info

0  
  0
Do wykropkowanego: po przebudowie bedzie miala status drogi ekspresowej, a nie drogi dwujezdniowej!
(2006.04.11)

info

0  
  0
i co z tego ze ekspresowa... moga byc na calej lub na czesci dlugosci obwodnicy znaki ograniczajace predkosc np do 80kmh i wszystko w temacie dopuszczalnych predkosci...
speeder (2006.04.12)

info

0  
  0