Kruszy się rosyjski lód...

22
06.02.2002
Jeszcze w lutym powstanie elbląsko-kaliningradzki zespół, który opracuje program aktywizacji strefy nadgranicznej.
Dziś w Elblągu gościł gubernator obwodu kaliningradzkiego Władimir Jegorow. Podczas spotkania z prezydentem Elbląga Henrykiem Słoniną rozmawiano o wynikach styczniowej, uznanej za przełomową w stosunkach polsko-rosyjskich, wizyty prezydenta Putina w Polsce. Najważniejszymi tematami rozmów były jednak: odbudowa berlinki i rysujące się po kilku latach zastoju w kontaktach z Rosją szanse rozwoju portów leżących nad Zalewem Wiślanym - w Kaliningradzie, Bałtijsku i Elblągu. W ostatnich dniach przedstawiciele rządów obu państw zadeklarowali bowiem intensyfikację prac nad odbudową zniszczonej w czasie wojny berlinki. - To bardzo ważne deklaracje - uważa Władimir Jegorow - i są potwierdzeniem zapisów, jakie w listopadzie ubiegłego roku znalazły się w dokumencie pod nazwą "program rozwoju wzajemnych kontaktów Elbląga i Kaliningradu", który zakłada m.in. odbudowę trasy ekspresowej Elbląg - Kaliningrad i współpracę portów. Sądzę, że deklaracje prezydenta Putina wszyscy możemy traktować bardzo optymistycznie. W czasie spotkania w Urzędzie Miejskim ustalono, że jeszcze w lutym w Elblągu spotka się grupa elbląskich i kaliningradzkich specjalistów, m.in. naukowców, która stworzy listę propozycji aktywizacji regionu. Propozycje przedstawione zostaną premierom Polski i Rosji, którzy pod koniec marca mają się spotkać w Kaliningradzie. Jakie problemy regionu uda się załatwić na szczeblu lokalnym, bez Moskwy i Warszawy? - Uważam, że wszystkie sprawy, o których rozmawialiśmy w Elblągu będziemy załatwiać na miejscu - uważa gubernator. - Są w tej sprawie podpisane odpowiednie umowy międzyrządowe i z polskimi województwami - w tym z warmińsko-mazurskim. Posiadamy pełnomocnictwa rządów, więc wszystko zależeć będzie od tego, czy nam, na dole, będzie się chciało pracować.
AJ

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
To garnice otwieramy czy zamykamy? Unia karze stawiać słupy, a my jak te przygłupy?
Drzazga (2002.02.06)

info

0  
  0
Tak Unia każe nam zamykać granice, ale sama się tam pcha,bo widzi w tym niezły interes!
web (2002.02.07)

info

0  
  0
Od roku proszę Pana Prezydenta Henryka Słoninę o pozwolenie wpłyniecia do Morskiego Portu Elbląg .Nawet został podpisany list intencyjny miedzy Panem Dyrektorem portu w Swietłym Panem Dyrektoram Morskiego Portu Elbląg a mną jako firmą przewozową .Podpisałem niezbędne umowy w tym celu. A Pan Prezydent jako Przewodniczący Zgromadzenia Wspólników Zarządu Morskiego Portu Elbląg stwierdził , że sprawa mozliwości wpłynięcia do portu Elbląg należy do Urzędu Morskiego. Urząd Morski twierdzi ,że dopuszczalne zanurzenie jednostek wchodzących do portu Elbląg wynosi 1,5 m. Na ustanowienie takiego prawa miał duży wpływ nasz poseł a później wiceminister Pan Profesor Luks. Takich handlowych jednostek o klasie morskiej nie ma na świecie. Ostatnio zostałem poproszony przez dyrektora portu w Swietłym ,aby wywiązac się z zobowiazań. Prosze odpowiedziec , co mam mowic , przeciez nie wypada w obcym kraju stwierdzać ,że władze Elbląga nie zgadzają się na korzystanie naszego portu Mam towar w ilości 4,5 tys ton miesięcznie do przewożenia z Rosji do Niemiec / są świadkowie/ i tylko drogą wodną opłaca się bo jest taniej. Wielu kierowców miało by pracę. Ale jest prawny zakaz. Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej też się dziwi. To jest prawda. Proszę Państwa Elbląg ma szansę być bardzo bogatym miastem tylko wybierajcie do władz lokalnych odpowiednich ludzi. Ja przeżyłem Gdynię 1970 rok 16 grudnia godz 6,40 wiadukt w stoczni i nie życzę nikomu tego widoku. Polak to brzmi dumnie jeszcze
(2002.02.07)

info

0  
  0
Z kim to Pan chciał załatwiać ? - przecież w tej sprawie odbędą się najpierw różne seminaria, bankiety, wizyty i rewizyty !. Poczekaj człowieku ! - gdzie Ci się spieszy ? - władza ma czas !.
zatroskany (2002.02.07)

info

0  
  0
Prezydent Słonina i Jegorow założą zespół. Chyba muzyczny i trzeba bedzie zakupić cymbałki. Normalne stosunki bez żadnych zespołów miał z Rosją Halex. Robił kasę i dał ludzom zarobić. Administratorzy pożal się boze nawiązują stosuki i zakładają zespoły.Najpierw to się nazywało wizyty Przyjażni teraz inaczej ,a pływać jeżdzić i współpracować normalnie nie można . OGŁASZA KONKURS NA NAZWĘ ZESPOŁU. w nagrode CYMBAŁKI
debil (2002.02.07)

info

0  
  0
Prezydent Słonina i Jegorow założą zespół. Chyba muzyczny i trzeba bedzie zakupić cymbałki. Normalne stosunki bez żadnych zespołów miał z Rosją Halex. Robił kasę i dał ludzom zarobić. Administratorzy pożal się boze nawiązują stosuki i zakładają zespoły.Najpierw to się nazywało wizyty Przyjażni teraz inaczej ,a pływać jeżdzić i współpracować normalnie nie można . OGŁASZAM KONKURS NA NAZWĘ ZESPOŁU. W nagrodę CYMBAŁKI debil
(2002.02.07)

info

0  
  0
Nie mam możliwości powiedzieć tego prywatnie /komu?/ więc muszę na łamach: jestem powrażeniem pseudonimu "debil". Bardzo śmieszny w kontekście Twoich wypowiedzi. I... chyba nie wiesz co to kompleksy. Pozdrawiam.
esia (2002.02.07)

info

0  
  0
Panie Polak. A może tak ze dwie jednoski typu... "KON-TIKI"?
(2002.02.07)

info

0  
  0
Proponuje zmienic port docelowy na Frombork lub Tolkmicko . Tam nie powinno być problemów chociaz to też leży w gesti UM z siedzibą w Elblągu . A władze Elbląga niech dalej się zastanawiają i wydają unijne pieniądze bez celu.
Mark (2002.02.07)

info

0  
  0
Szanowny Panie Mark Dziękuję za próbę rozwiązania problemu. Dla Pana informacji prawo Morskie Locja mówi Tolkmicko Port 7,57 1 "Duże zamulenie powoduje, że dopuszczalne zanurzenie / wchodzacych do portu -autor/jednostek nie może 1,2 m( przy srednim stanie wody)" a wiemy ,że poziom wody może się obniżyć o 1,0m w stosunku do średniego pozostaje 0,2m wody. 2. W Porcie Tolkmicko nie można dokonywać odpraw granicznych. Przy dobrej woli polityków powyzsze sprawy nie stanowią większego problemu. Burmistrz Tolkmicka próbował dać pracę ludziom i te prawa chciał zmienić Zgodnie z obowiązującą ustawą o portach i przystaniach morskich chciał skomunalizowac port. Po skomunalizowaniu portu środki budżetowe na utrzymanie infrastruktury podejściowej do portu otrzymała by gmina Tolkmicko a nie Urząd Morski. W tej sytuacji pozycja Dyrektora d/s Zalewu Wislanego Urzędu Morskiego została by podwazona, ponieważ wszystkie słuzby zabezpieczenia ruchu musiały by przejść pod nowo powołany Zarząd Portu Tolkmicko. Wszystko zrobiono aby do tego nie dopuscić , referendum wygrał burmistrz ,jednak odwołano go w inny sposób. Jeszcze jedna sprawa prom samochodowo osobowy z Tolkmicka do Krynicy sprawę pilotował Pan profesor od ekonomiki transportu morskiego oczywiscie otrzymano środki budżetowe na koncepcję prace remontu nabrzeża. Mam pytanie do Pana czy skorzystał by Pan z tej formy transportu do Krynicy Morskiej przy następujacych założeniach opłata za bilet od osoby 5 zł za samochód 70 zł/ ciężar samochodu 1050kg średnia waga człowieka 75 kg/ Można na to spojrzeć inaczej po co w Krynicy Morskiej samochód Transport ludzi i rowerów do Krynicy Morskiej jest sezonowy i powinni wykonywać rybacy swoimi łodziami odpowiednio dostosowanymi do przewozu ludzi z kazdego porciku na wschodnim brzegu od Jagodnej do Nowej Pasłęki.Czas płynięcia od 10-30 minut w zależności od sprzętu i portu. Moim celem w życiu jest bardzo dobrze zarabiać dzięki wiedzy i pracy. W tych wypowiedziach i chcę pokazać ,że bezrobocie w Elblągu jest to sprawa tylko polityczna a nie techniczna, że Elbląg powinien być bogatym miastem. Jednak społeczeństwo woli być na bezrobociu i wybiera takie władze , więc niech nie narzeka ,że jest bieda. Polityk woli opracowywać koncepcje nierealne ponieważ za opracowanie pieniądze weźmie a nie ma problemów z realizacja.Tych koncepcji można wyliczać ale to nie jest moim celem. Teraz powiem coś nieprawdopodobnego ale jestem w stanie to udowodnic. W obecnej sytuacji Port Elbląg powinien miec większe znaczenie niż porty Trójmiasta w transporcie wschód -zachód. Polak to brzmi dumnie
(2002.02.08)

info

0  
  0