Jak poprawić tramwajowe tory?

57
29.05.2024
Jak poprawić tramwajowe tory?
Torowicko na ul. 1 Maja będzie remontowane (fot. Mikołaj Sobczak)
M. in. na to pytanie musi odpowiedzieć dokumentacja projektowa dla zadań związanych z remontem odcinków torowiska w Elblągu. Poznaliśmy już oczekiwania finansowe potencjalnych wykonawców dokumentacji.

W kwietniu informowaliśmy o możliwości remontów fragmentów torowiska tramwajowego w Elblągu. W związku z możliwością pozyskania funduszy unijnych z programu „Polska Wschodnia” w wysokości 200 mln zł władze Elbląga zdecydowały się na przebudowę

- odcinka trakcyjnego w ciągu torów tramwajowych na al. Grunwaldzkiej od rozjazdu na wysokości ul. Jana Amosa Komeńskiego do peronów przystanków tramwajowych przy pętli tramwajowej na ul. Druskiej.

- odcinka trakcyjnego al. Grunwaldzka w Elblągu – od. ul. 3 Maja do ul. Polnej

- torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią drogową na skrzyżowaniu ul. Płk. Dąbka z al. Piłsudskiego w Elblągu

- odcinka trakcyjnego w ul. 1 Maja w Elblągu od. ul. Pl. Słowiańskiego do Pl. Konstytucji

- odcinka trakcyjnego w ul. 3 Maja w Elblągu od Pl. Konstytucji do Pl. Grunwaldzkiego

- budowę torów odstawczych wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej w Elblągu.

 

Obecnie trwają postępowania przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej remontów poszczególnych odcinków. Odbyło się już otwarcie ofert w przypadku czterech zadań. W trzech przypadkach najtańsze oferty złożyła krakowska firma Proreg:

- przebudowa tramwajowego odcinka trakcyjnego w ul. 1 Maja w Elblągu od ul. Pl. Słowiańskiego do Pl. Konstytucji – 172 tys. zł (limit urzędników: 233 tys. zł);

- przebudowa tramwajowego odcinka trakcyjnego w Al. Grunwaldzkiej w Elblągu od ul. 3 Maja do ul. Polnej - 172 tys. zł (limit urzędników: 208 tys. zł)

- przebudowa torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią drogową na skrzyżowaniu ulicy płk. Stanisława Dąbka z al. Józefa Piłsudskiego - 92 tys. zł (limit urzędników: 19 tys. zł).

W przypadku dokumentacji przebudowy tramwajowego odcinka trakcyjnego w Alei Grunwaldzkiej w Elblągu od rozjazdu na wysokości ul. Jana Amosa Komeńskiego do peronów przystanków tramwajowych przy pętli tramwajowej na ul. Druskiej najtańszą firmę złożyła warszawska firma CONE AMG, która swoje usługi wyceniała na 480 tys. zł (limit urzędników: 780 tys. zł.)

Obecnie trwa badanie ofert. W przypadku dokumentacji na przebudowę na skrzyżowaniu ulicy płk. Stanisława Dąbka z al. Józefa Piłsudskiego prezydent Elbląga będzie musiał podjąć decyzję czy unieważni przetarg, czy też dołoży brakującą sumę.

 

Otwarcie ofert wykonanie dokumentacji projektowej na zadania: "Budowa torów odstawczych wraz z siecią trakcyjną na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej" oraz "Przebudowa tramwajowego odcinka trakcyjnego w ul. 3 Maja w Elblągu od Pl. Konstytucji do Pl. Grunwaldzkiego" przewidziano 3 czerwca. Wówczas powinniśmy poznać oczekiwania finansowe potencjalnych wykonawców.

SM

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
kiedy znikna konstale -tramwaje. to one niszcza tory tramwajowe. toto podskakuje nie płynnie jedzie.
(2024.05.29)
nowa zajezdnia powinna być wybudowana na modrzewinie.
(2024.05.29)
Jeśli czymś zarządza miasto to zawsze jest to w ruinie albo przynosi straty.
(2024.05.29)

info

25  
  12
Zlikwidować linie przez plac słowiański, niech 1-maja będzie deptakiem a parking obok placu słowiańskiego zamienić na ławeczki i parasole pod którymi można coś zjeść i wypić. Tramwaj dołączyć trasą wzdłuż czołgu który też powinien wylądować w muzeum elbląg. Wskazana likwidacja linii na obrońców pokoju, przedłużyć browarną wzdłuż parku modrzewie aż do pł. Dąbka/Ogólna !
(2024.05.29)
Polski katolik nie pomaga, odpycha a zaraz będzie strzelać do uciekających przed dyktaturą, głodem i torturą. Polonia liczy dwa miliony ludzi, pierwsi uciekali przed totalitaryzmem i do nich nikt nie strzelał, przeciwnie podali dłoń, wciągnęli na prom.
(2024.05.29)
Tramwaje z Elbląga powinny zniknąć - w to miejsce powinny jeździć porządne autobusy z większą częstotliwością... przynajmniej tak co 15minut a w szczycie co10 minut.
FR (2024.05.29)
Prowadzenie działalności w tym kraju to porażka, to nie bardzo wiem gdzie byś wypił.
Tralala (2024.05.29)
I wtedy będzie można dodać drugi pas dla samochodów na Obrońców pokoju.
(2024.05.29)
Wyprostować! Po co tyle zakrętów?
(2024.05.29)

info

9  
  2
@FR - Średnio, zwłaszcza w perspektywie, że wszelki transport zbiorowy w miastach będzie musiał być zeroemisyjny.
(2024.05.29)