Drugie podejście do pogłębiania
![Drugie podejście do pogłębiania](media/_cache/artduze_drugie-podejscie-do-poglebiania-143096c.jpg)
Nowy przetarg opublikowano w poniedziałek, 10 lutego, już w unijnym publikatorze. Dotyczy opracowania dokumentacji projektowej toru wodnego o szerokości 36 m i głębokości 5 m na odcinkach od punktu P1 (na wysokości oczyszczalni ścieków) do punktu P2 (przy rozwidleniu rzeki i Kanału Jagiellońskiego) oraz od punktu P2 do punktu Port (zlokalizowanego na wysokości mostu Unii Europejskiej) wraz z odcinkowym umocnieniem brzegu oraz budowie obrotnicy o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego. Zwycięzca przetargu będzie też pełnił nadzór autorski nad przebiegiem prac.
- Wcześniej w zakresie tego zadania została opracowana „Koncepcja projektowa możliwości i uwarunkowań w zakresie wykonania robót pogłębiarskich na odcinku P1- Port o maksymalnie możliwych parametrach toru wodnego, bez konieczności wykonywania obudów brzegu lub wariantowo z obudową”, która wskazuje odcinki, wymagające umocnienia brzegu lub przeprowadzenia analizy stateczności – informował Urząd Morski w Gdyni w niedawnym komunikacie - Wykonawca wybrany w tym przetargu opracuje dokumentację projektową dla wszystkich odcinków, które w jego ocenie wymagają wykonania obudowy brzegu lub przebudowy/rozbudowy istniejących konstrukcji.
Zainteresowane przetargiem firmy mogą wysyłać swoje oferty do 24 lutego. Wówczas poznamy koszt dokumentacji i przewidywany kosztorys prac pogłębiarskich. Komisja przetargowa przy ocenie ofert będzie brała pod uwagę cenę (60 procent) i doświadczenie projektantów (40 procent). Zwycięzca przetargu będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji od dnia podpisania umowy.