UWAGA!
[X]Zgłaszanie opinii do moderacji
Gratulacje. Certyfikowanie firm ma (z reguły, choć nie zawsze) sens (także ekonomiczny). Certyfikowanie przez komercyjne firmy (a do takich firmy certyfikujące się zaliczają) hospicjum, urzędu miasta, ośrodka kultury czy komendy policji może się wydawać sensownie wątpliwe. A na dodatek to kosztuje. I to niestety całkiem słono. Zwodnicze jest tu wyrażenie "otrzymało certyfikat". Certyfikat oczywiście się przyznaje i otrzymuje, ale po spełnieniu szeregu wymagań, a ponadto po zapłaceniu określonej kwoty za kontrole (tzw. audyty). Z reguły prace nad certyfikacją, stworzeniem księgi zapewnienia jakości, itd. powierza się osobom, które mają z tym zagadnieniem do czynienia, a praca ich też słono kosztuje. I rzecz najważniejsza. certyfikatów nie przyznaje się dożywotnio. Przez jak długi okres certyfikat będzie ważny? Potem przecież trzeba procedurę powtarzać, a to także kosztuje. No i utrzymanie samego systemu jakości to koszt, nie wspominając, ile czasu i osób w to się angażuje.