Dylemat z zajezdnią i parkingiem

14
14.04.2017
Dylemat z zajezdnią i parkingiem
(fot. MS, archiwum portEl.pl)
Modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowa parkingu typu park&ride przy dworcu i budowa ścieżki rowerowej przy al. Grunwaldzkiej – te trzy inwestycje jeszcze muszą poczekać na realizację. A to dlatego, że oferty firm na przygotowanie dokumentacji są o ponad 150 tysięcy droższe niż oczekiwania ratusza.
280 tys. zł chciało przeznaczyć miasto na opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowy parkingu typu „park&ride” przy dworcu oraz budowy ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. To już trzeci przetarg w tej sprawie: do pierwszego nikt nie przystąpił, w drugim oferty firm były za drogie, w trzecim sytuacja niewiele się poprawiła.
   W porównaniu z poprzednim przetargiem urzędnicy zwiększyli kwotę, jako miasto byłoby skłonne zapłacić za wykonanie dokumentacji o 50 tys. zł. Wpłynęła jedna oferta, od konsorcjum dwóch elbląskich firm: Euro-Projekt i Prowed. Elblążanie za opracowanie dokumentacji zażyczyli sobie 449 tys. zł, choć w poprzednim przetargu proponowali 423 tys. zł.
   Ratusz ma teraz trzy wyjścia: unieważnić przetarg, znaleźć brakujące 200 tys. zł i podpisać umowę lub rozbić dokumentację na trzy inwestycje i przeprowadzić trzy przetargi: osobno na modernizację zajezdni, osobno na budowę parkingu i osobno na budowę ścieżki rowerowej, ewentualnie realizację jednej z inwestycji przełożyć w czasie. Decyzję podejmie prezydent Elbląga.
   Prace budowlane mają być realizowane do 2019 roku.
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Bydło i tak chodzi ścieżkami. Rowery maja gdzieś. Park & Ride? Nie rozsmieszajcie mnie. Tylko idiota przyjedzie autem na dworze żeby się przesiąść w komunikacje miejska. Niech się Ci z UM przesiada do zkm bo od tego siedzenia i pierdzenia w stołki głowy ich bolą i to ostro. Co do tramwaju ok.... Jeszce się zgodzę.
(2017.04.14)

info

25  
  4
moim zdaniem miasto w pierwszej kolejności powinno wydać pieniążki na modernizację zajezdni na Browarnej - teraz wygląda to wszystko katastroficznie; reszta czyli ścieżka rowerowa na Grunwaldzkiej czy ten park & ride są zbędne lub mniej ważne !
ed (2017.04.14)

info

17  
  5
no nie no zajezdnie na browarnej musicie zrobić przecież tam to syf kiła i mogiła
............... (2017.04.14)

info

14  
  1
Zajezdnia potrzebna, nowa, piekna, z myjnia.
(2017.04.14)

info

13  
  1
Wezcie sie z tym park & ride puknijcie w czolo. Nikt przy zdrowym rozsadku nie bedzie z tego korzystal!
realista1 (2017.04.14)

info

16  
  2
zadajmy sobie pytanie kto doprowadził do takiego stanu zajezdnię na Browarnej ten człowiek jeszcze tam jest wychodzi malowanie trawy na zielono i ukłony w pas
eg.pl (2017.04.14)

info

9  
  0
Wszystko kiedyś. Nie róbcie po kolei ale róbcie. Stek obietnic.
Elblazanin (2017.04.14)

info

4  
  0
Tu chodzi jedynie o to, żeby Wróbel mógł przeciąg kolejną wstęgę tuż przed wyborami i pochwalić się wydaniem unijnej kasy. To czy ta "inwestycja" jest potrzebna i czy się zwróci, to nie ma dla tego komucha żadnego znaczenia
RedaktorJabłkalski (2017.04.14)

info

4  
  6
c@RedaktorJabłkalski-w inwektywach jesteś mistrzem, a doczytałeś do końca cały artykuł, zrozumiałeś o co chodzi??czy tylko z przekory, by coś nachlastać. Pewnie pan Wilk powinien przecinać te wstęgi, w kościołach. Taki z ciebie redaktor
x (2017.04.14)

info

5  
  3
Elbląskie tramwaje to dramat. Tramwaje i torowiska w ruinie i brudzie, zajezdnia jak po przejściu huraganu, wiaty przystankowe które nikogo przed deszczem nie uchronią, a teraz biadolenie, że nie ma pieniędzy na opracowanie dokumentacji technicznej zajezdni i jakiegoś park &ride. Zaiste, trudny dylemat, co powinno być priorytetem. Może szkoda, że rządzący PiS nie jest takim opresyjnym tworem jak niektórzy sugerują, bo może wtedy zrobiłby z tym wszystkim porządek.
(2017.04.14)

info

6  
  3