Tramwajem na Zatorze?

29
01.04.2017
Tramwajem na Zatorze?
Na Zatorze pojedziemy tramwajem? (fot. AD, arch. portEl)
Miasto przymierza się do budowy linii tramwajowej na Zatorze, która miałaby rozpoczynać się przy wieżowcach na ul. Malborskiej. Pieniądze na budowę będą pochodzić z oszczędności na przetargach inwestycji miejskich, jak również z funduszy unijnych, których województwo nie jest w stanie wydać na transport ekologiczny.
- Nie chcieliśmy tego zdradzać przedwcześnie, bo nie wszystko jest jeszcze ustalone, ale skoro informacja już "wyciekła", to potwierdzamy. Toczą się prace nad rozpoczęciem budowy linii tramwajowej na Zatorze - ujawnia Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
   Okazuje się, że projekt linii tramwajowej na Zatorze istnieje. Powstał za czasów prezydenta Grzegorza Nowaczyka. Do jego realizacji nie doszło na skutek braku finansowania zewnętrznego w tamtym okresie. Teraz projekt wraca, a szansa na jego urzeczywistnienie jest duża.
   Trakcja tramwajowa ma biec od skrzyżowania Grunwaldzka/Skrzydlata, dalej nowym wiaduktem „za tory kolejowe”, a potem w kierunku wieżowców na ul. Malborskiej.
   Nowa linia da możliwość bezprzesiadkowego przejazdu z Zatorza do dzielnic północnych - Zawady i Nad Jarem – dodaje Joanna Urbaniak.
   Możliwość sfinansowania nowej linii tramwajowej pojawiła się w momencie, kiedy okazało się, że fundusze europejskie przeznaczone na transport ekologiczny w województwie warmińsko – mazurskim nie zostaną wydane w terminie. Prawdopodobnie gdyby nie projekt linii z czasów prezydentury Grzegorza Nowaczyka, Elbląg nie byłby w ogóle brany pod uwagę.
   Problemów ze zrealizowaniem nowej linii tramwajowej jest kilka. Przede wszystkim należy zmienić projekt wiaduktu, przez który ma przebiegać nowa linia tramwajowa.
   - Rozmawiamy z wykonawcą dokumentacji technicznej na wiadukt, żeby wprowadził zmiany – informuje Joanna Urbaniak.
   Prawdopodobnie inwestycja zostanie rozłożona na dwa etapy. W pierwszym zostanie wybudowany wiadukt (jego budowa powinna zakończyć się do 2018). Rok później na wiadukcie zostaną położone tory i jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2020r. na Zatorze pojedziemy tramwajem.
   Niestety, jest też minus takiego rozwiązania. Jako wkład własny do tej inwestycji posłużą pieniądze, które miały zostać wydane na zakup nowych tramwajów. Niestety – miasto stanęło przed wyborem: albo nowa linia tramwajowa albo nowe tramwaje.
   - Planujemy zakup większej liczby używanych wozów tramwajowych z Niemiec, które będą obsługiwały nową trasę – dodaje rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
   
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
heheheh
(2017.04.01)

info

11  
  1
Dobry zart,prima aprilis
Idol (2017.04.01)

info

35  
  0
Nie tylko tramwaj na Zatorze jest zartem prymaaprylisowym. Ale takze może byc żartem przedwyborczym budowa wiaduktu nad torami kolejowymi.
(2017.04.01)

info

8  
  2
Tramwajem na Zatorze?? W jego ostatnią drogę. .. .
primasort (2017.04.01)

info

4  
  0
I jeszcze Siódemkę zbudują, wiaduktem od Skrzydlatej będzie można do obwodnicy się dostać, Związku Jaszczurczego przebiją do Grunwaldzkiej, będzie rondo przy 1000-lecia i 12-go Lutego, Porto zaczyna się budować wraz z hotelem przy Grunwaldzkiej, Podchorążych będzie dwukierunkowa, zrobią obwodnicę przy Bażantarni (a nie przez nią) obok Europarku, stadion przy Wschodniej Bis, przez Kalinową będzie można jechać na Stagniewo kolejną obwodnicą oraz zostaną zrealizowane inne pomysły które wiszą na papierze - los sam podsuwa śmieszne rzeczy.
(2017.04.01)

info

9  
  0
Cały ten prezydent to jak prima aprillis. niestety. .. .
(2017.04.01)
Fajne, dziś widze wiadomości na Portelu jak w TVN tylko że tam codziennie mają prima aprilis :)
jolobolo (2017.04.01)

info

9  
  4
Pora w końcu wymienić stare, śmierdzące tramwaje a nowe, aby można było godnie przemieszczać się na dotychczasowych liniach. Skończyć jeden etap w standardzie europejskim, a dopiero zacząć drugi i tez zakończyć profesjonalnie- a nie brud biedą przykrywać!
(2017.04.01)
A co z tunelem pod Zalewem Wiślanym do KM i kolejką nad Zalewem do Stegny?
wist (2017.04.01)

info

7  
  0
Ale oni maja planów tylko nic nie robią barany
Gosc (2017.04.01)

info

2  
  5