Od jakiegoś czasu Elbląg żyje niemalże tylko jednym - planami powstania w mieście kilku hipermarketów. Agencja Marketingowa Omniobus 31 marca br. przeprowadziła na grupie 432 elblążan sondaż na temat planów powstania w Elblągu hipermarketów. Zadano im cztery pytania, z których jednoznacznie wynika, że mieszkańcy naszego miasta chcą hipermarketów.
Na pytanie "Czy Pan (Pani) robił(a) kiedyś zakupy w hipermarkecie?" prawie 72 proc. ankietowanych odpowiedziało, że tak, a zaledwie 28 proc. nigdy nie robiła tam zakupów. Ponad połowa elblążan, którzy kiedykolwiek byli w hipermarkecie była zadowolona z zakupów tam zrobionych. Swoje niezadowolenie wyraziło natomiast 1,28 proc. ankietowanych z tej grupy. Ponad 47 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie chciałoby, żeby w Elblągu powstały hipermarkety. Przeciwników takich inwestycji było niewiele ponad 9 proc.
Na pytanie "Czym Pana(Pani) zdaniem kierują się elbląscy handlowcy sprzeciwiający się budowie hipermarketów w naszym mieście?", ankietowani odpowiedzieli: "tylko własnym interesem "(76,62 proc.), "interesem swoim i klientów" (15,74 proc.), "tylko interesem klientów" (7,63 proc.).
- Wyniki badania świadczą jednoznacznie o tym, iż chociaż w Elblągu nie ma jak dotąd hipermarketów, dla większości elblążan nie są one czymś obcym - wnioskuje Cezary Balbuza z Agencji Marketingowej Omnibus. - Ponad 70 proc. respondentów deklarowało odwiedzenie tego typu sklepie w innych miastach. Około 90 proc. z tych, którzy robili swoje zakupy w hipermarketach, było zadowolonych z usług tych placówek handlowych. Nie ulega wątpliwości, że zdecydowana większość mieszkańców naszego miasta, bo ponad 70 proc., chce budowy hipermarketów w Elblągu. Interesujący jest również fakt, iż gdyby nie brać pod uwagę odpowiedzi elblążan, którzy nigdy nie byli w hipermarketach, wskaźnik poparcia dla budowy takich centrów handlowych w naszym mieście wzrósłby do 80 procent. Ciekawie wypadła też ocena elbląskich handlowców sprzeciwiających się budowie hipermarketów w Elblągu. Zdaniem aż 76 proc. ankietowanych, kierują się oni wyłącznie własnym interesem, a nie interesem klientów.
Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter