Pocztowa ruletka

56
23.02.2012
Pocztowa ruletka
fot. AD
Czytając niedawno opublikowany artykuł o wiecznie nieczynnym stanowisku w Punkcie Obsługi Klienta Energa na Hetmańskiej chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden przykład całkowitej ignorancji wobec owego, wiecznie coś chcącego, klienta.
Dosyć często pofatygować się muszę niestety na Dworcową 2 w celu odbioru awizowanej paczki tudzież listu. I co zastaję? Pewnie wszyscy chórem odpowiemy: kolejka. A jednak nie, było by za łatwo. Kolejki są standardowo trzy. Na pierwszy rzut oka, wszystko w porządku, bo tu oddawcze listowne (pytanie czy to ja oddaję czy mi oddają), a tu awizowane, a tu wydawanie paczek. O tym oczywiście informują wielkie napisy nad okienkami i wszystko przecież gra, ale w praktyce…. gdzie byśmy nie stanęli to i tak zostaniemy obsłużeni. Czy nasza przesyłka nie okaże się paczką nie wiemy, bo list polecony czasami to koperta A4, a paczka okazuje się małym pudełeczkiem. Czyli jednak ruletka i strzelanie „gdzie będzie najszybciej?”. Wybieramy logicznie kolejkę najmniejszą, a tu nagle niespodzianka: przed nami ktoś wyciąga z reklamówki 20 listów i leci jakaś korespondencja seryjna, a z najdłuższej kolejki wychodzą nagle dwie osoby, bo one tylko trzymały rezerwową kolejkę dla współmałżonków z kolejki, która przed chwilą była tą najkrótszą. Praktycy życia. I tak mija pół godzinki, choć czynne są przecież aż trzy okienka.
   Ci, którzy obstawili źle się irytują, nerwowe uwagi do tych co „ja tylko kopertę”. I te dramatyczne dylematy czy nie zmienić kolejki. A Pani Kierownik placówki sprawia wrażenie jakby odpowiadała tylko za to, co jest do szybek dzielących nas-natrętów od pracowników. A przecież tam dalej są klienci. Wystarczyłaby właściwa organizacja i odrobina zaangażowania, duża informacja o jednej kolejce, przestrzeganie porządku przy obsłudze i reagowanie, gdy ktoś ustalony ład próbuje naruszyć.
   Przecież to oczywiste, że gdy ja zwrócę komuś uwagę to wiązanka w odpowiedzi murowana, a taka Pani w okienku nic właściwe nie musi robić. Może po prostu kogoś chamskiego nie obsłużyć. Takie proste.
   Tylko trzeba zrozumieć, że ci ludzie za szybką to klienci. Podobno trzeba o nich walczyć, czy jakoś tak. Może kiedyś Poczta Polska to zrozumie, a może szczęśliwie nie zdąży. Po raz trzeci powtórzę: klienci. Parafrazując przypomnę, że z nimi źle, ale bez nich…
   
paw_EL

Najnowsze artykuły w tym dziale
Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
punkt obslugi klijenta na hetmanskiej energi to parodia tam klijenci sa traktowani jak natretne komary jak wzrok mogl zabijac to w ciagu godziny zapelnila by alejka na debicy nie wspomne o minach i kulturze osobistej personelu
emerytka (2012.02.23)

info

0  
  0
Też tak kiedyś miałem :) Jakiś czas temu powiedziałem że paczki tylko paczkomatami, dostaje sms ide i odbieram kiedy chce bez kolejki, nawet o 2 w nocy po imprezie. Kilka osób nie miało ochoty się dostosować, wszystko co przesyłali poczta wracało bo nie miałem ochoty godzinami czekac na poczcie i odsyłali. Teraz nie trace czasu na kolejki. Warto się zastanowić nam zmianą przyzwyczajen i operatora pocztowego.
Kleksol (2012.02.23)

info

0  
  0
Zastanawia mnie to, dlaczego urzędy pocztowe nie świadczą usług wysyłania faksów? Przecież jest to najszybsza i chyba najtańsza forma wysyłania pism, zamówień itp, itd.
(2012.02.23)

info

0  
  0
Już niedługo w elblągu bedzie http://www.speedmail.pl/, zawsze to jakaś konkurencja :)
borg (2012.02.23)

info

0  
  0
Prosiłbym o bliższe informacje.
(2012.02.23)

info

0  
  0
do borga - zanim cos napiszesz to sprawdz - 2x - ok.
no tak (2012.02.23)

info

0  
  0
idź na Ogólną to szlag cię trafi jeszcze bardziej
(2012.02.23)

info

0  
  0
Jeżeli wybiera się najgorszą usługę to nie powinno się oczekiwać cudów :)
Pelokim (2012.02.23)

info

0  
  0
Poczta Polska nie musi dbac o klientow, bo to firma panstwowa - nawet jesli nei osiagnie zyskow to i tak Polacy zrzuca sie w podatkach na jej finansowanie.
(2012.02.23)

info

0  
  0
Poczta ma monopol do końca roku, później wejdą europejskie firmy, więc trzeba przeczekać rok i cieszyć się nową jakością
Amigoss (2012.02.23)

info

0  
  0