UWAGA!

[X]

Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
Anuluj

Kolejna sprawa, docelowy port morski Elbląg ma być zlokalizowany w rejonie tzw. Zatoki Elbląskiej na Zalewie a nie na rzece Elbląg w mieście i ma być to inwestycja samorządowa i interes samorządu, i tam właśnie będą mogły wpływać większe statki! Zrozumcie przeciwnicy Przekopu nas naprawdę nie obchodzą porty Trójmiasta i ich procent wykorzystania mocy, to ich sprawa to są odrębne niezależne podmioty gospodarcze! Nam zwolennikom Przekopu chodzi o interes Elbląga i mamy do tego prawo, bo też płacimy podatki, a zaliczamy się do tych miast w Polsce, które od państwa za wiele nigdy nie dostały, więc naprawdę nikt tu nikomu łaski nie robi! Argument w stylu koszty utrzymania toru wodnego są zaskakujące, szczególnie, że taki Szczecin ma do morza dalej niż Elbląg a pogłębianie Zalewu Szczecińskiego polega dokładnie an tym samym! Argument o zasoleniu Zalewu jest już całkowicie powalający i wykazujący całkowitą indolencję osób go używających! Przecież na tym kanale ma być śluza, więc ilości wody morskiej przedostającej się na Zalew będą śladowe! Ale najzabawniejsze jest to, że prze cieśninę, Bałtijską o szerokości 800 m przy każdej tzw. „ cofce” wlewają się tak gigantyczne ilości wody morskiej do Zalewu, że przy niej Przekop Mierzei to „ Pan Pikuś” !; )

znafca