UWAGA!
[X]lub zarejestruj konto na portElu.
Szanowny zwolenniku przekopu. Jesteśmy ludźmi, którzy mają pojecie o logistyce i ekonomice transportu morskiego. Którzy posiadają pewna wiedzę o utrzymaniu torów wodnych. Piszesz, że pogłębia sie podejścia do portów. Owszem. Ale nie wiesz zapewne, ze przy strukturze dna Zalewu Wiślanego trzeba będzie ustawicznie pogłębiać nie tylko podejście do przekopu od strony Zatoki Gdańskiej, ale przede wszystkim całą kilkukilometrową drogę wodna do Elbląga. Dziś w Gdańsku czy Gdyni pogłębiarka wychodzi od wielkiego święta. Na Zealewie bedzie potrzebny stały zespół pogłębiarek. Okno na Bałtyk dla Ukrainy to fantazy. Nawet dziś przewóz ukraińskich towarów ( w imporcie i eksporcie) przez polskie porty stanowi niewielki procent. Dla nich atrakcyjniejsze są Kłajpeda na wschodzie i porty niemieckie czy holenderskie na zachodzie. Czy z powodu tego, ze "Elbląg i tak nie dostanie tych pieniędzy" należy topić taka masę środków w ambicjonalne przedsięwzięcie kilku panów ( i pań ) ? I dlaczego milczeniem pomija się istniejący szlak z Gdańska do Elbląga przez Szkaprawę. Porty rosyjskie i tak zostaną zamknięte, więc ani handlowo, ani turystycznie w tym kierunku nikt się nie będzie pchał.
rapaport_XXL