47
31.05.2023

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Sejmik Wrm-Maz. poparł stanowisko prezydenta Elbląga w sprawie portu. Zdominowany przez KO i PSL sejmik uchwalił, że elbląski port ma być samorządowy a naciski rządu aby połączyć własność ze Skarbem Państwa są niedopuszczalnym szantażem. Ten sam sejmik wcześniej dał 200 mln złotych dotacji do budowy hali sportowej Urania w Olsztynie. Rozebrano halę z 1978 r. i postawiono na nowo w tym samym kształcie. Tymczasem wszystkie samorządy w kraju posiadające tzw małe porty morskie, o jaki walczy w Elblągu Wróblewski z Wcisłą, mają problemy finansowe z utrzymaniem i pogłębianiem drogi dostępowej. Prosperują jedynie porty o podstawowym znaczeniu dla gospodarki RP czyli takie jaki chce stworzyć tu rząd. Dlaczego PO z PSL chcą uwalić port i miasto tak jak wcześniej robili wszystko aby nie doszło do przekopu?(Bsp)
(2023.05.31)
Szansą dla Elbląga jest drugi Zamech, wyjście z województwa warmińskiego, wejście do pomorskiego, włączenie się do aglomeracji Trójmiejskiej / z Eg. do Gdańska 25 minut autem, z Gd. do Gdyni dłużej /, włączenie okolicznych wsi / Kazimierzowo, Adamowo, Nowakowo, Gronowo Górne, Przezmark itp. do miasta Elbląg, wymiana prezydenta i dyrektorów wydziałów Ratusza, Scisła zabudowa Sródmieścia tworząc Centrum, którego Elblag do tej pory nie ma. Przeniesienie autohandli na peryferie miasta, zabudowa Wyspy Spichrzów. Pomarzyć można.
(2023.05.31)

info

14  
  1
Chyba trzeba mieć nie po kolei w głowie, żeby dojeżdżać do pracy w Gdańsku. Rozumiem tydzień, dwa, ale 40 lat do emerytury? Prawie 2 godziny dziennie na sam dojazd i powrót, koszty paliwa i naprawy samochodu, to się nawet nie opłaca, chyba że ktoś pracuje zdalnie i do Gdańska jedzie ze 2 razy w miesiącu.
(2023.05.31)
Dziwne uwagi. Dojeżdżanie do pracy do innych miast to normalna sytuacja nie tylko w Elblągu. Codziennie setki elblążan dojeżdża do pracy w Trójmieście. Wystarczy przejechać się porannymi pociągami do Trójmiasta, a "7" w tym czasie jest też obciążona samochodami, którymi elblążanie dojeżdżają tam do pracy. Tak jest już praktycznie od trzydziestu parę lat i liczba takich osób nie maleje. Wiele osób dojeżdża tak od 10 do 20 lat, a są i tacy co podróżują i więcej lat. To taki wymóg czasu i zdziwienie jest tu zbędne. Chyba, że ktoś jest taki wygodnicki i interesuje go tylko wszystko co mu "się podstawi pod nos".
Turpracjazd (2023.05.31)
W prostej linii z Elbląga do Gdańska jest podobna odległość co z Gdańska do Gdyni. Ale rzecz w tej prostej linii. Pociągi jeżdżą na okrągło, przez Malbork i Tczew. A powinny jeździć przez Nowy Dwór Gdański. Wtedy przejazd mógłby trwać około 30 minut. s
(2023.05.31)
Sam sobie opowiedziales HO rzadzi, a dodatkowo jak dostaniesz 3x co tu, to nie ma marudzenia.
Ferdek.Schichau (2023.05.31)
Proponuje na przyklad panu przeanalizowac liczbe mieszjancow podobnego Koszalina. Co tam sie dzieje? Ta liczba prawie stoi, a my stracilismy prawie 20tys. po utracie woj
Ferdek.Schichau (2023.05.31)
Uwal się na bok do spania. Bzdury klepiesz. Rząd ma w nosie swoje obowiązki i pogłębianie torów wodnych to porty kuleją. A jakież to porty morskie niedomagają. Te rybackie typu Łeba czy między Szczecinem a Gdańskiem to oczywiste że ekonomicznie drugi sort. Rząd naciśnie magiczny przycisk i Port elbląski załaduje się pod korek od dóbr i towarów. To Ci wciskają w TVP info.
(2023.05.31)
@Ferdek.Schichau - Geolokalizacja Koszalina to inna bajka. To powinieneś wiedzieć. Przykład z czapki wzięty. Tam już Niemcy karty rozdają w rynku nieruchomości i zakupu apartamentów. Aż do brzegowej Bałtyku. A budowlana branża hula aż się granice miast powiększają. Tam galerii handlowych jest 4x więcej niż w Elblągu.
(2023.05.31)
Elbląg po utracie wojewodztwa, gdy miał 140 tys. stracił nie prawie 20,a prawie 30 tys. mieszkańców. Po co była ta likwidacja 33 województw zapytajmy premiera Buzka, a po co była likwidacja PGR - ów zapytajmy Balcerowicza.
(2023.05.31)