Ma 104 metry długości, dwa przęsła o rozpiętości 51,5 metra, szerokość 17 metrów oraz wysokość konstrukcyjną od 1,9 do 4 metrów. Mowa o moście obrotowym w Nowakowie, który zastąpi stary - pontonowy i ułatwi żeglugę po rzece Elbląg. Dziś (6 kwietnia) na most wjechały ciężarówki w ramach prób obciążeniowych mostu.
Most jest najważniejszą częścią inwestycji drugiego etapu budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. W jego ramach powstaje też tor wodny o długości 10 kilometrów. Dygresja autora: rzeka Elbląg wygląda jak duża rynna.
Umocnienie brzegów jest realizowane w formie ścianki szczelnej, zwieńczonej żelbetowym oczepem, a tor wodny zabezpieczony zostanie skarpą podwodną. Ponadto w celu ułatwienia dostępu do rzeki, w Nowakowie wybudowane zostaną dwie przystanie ze slipem do wodowania jednostek.
. Wraz z z mostem został przebudowany układ drogowy. Koszt całej inwestycji - łącznie z modernizacją rzeki Elbląg to 574 mln zł. Zgodnie z umową ma być ona gotowa do końca kwietnia.