Tak zmienia się port w Krynicy Morskiej

21
07.11.2022
Tak zmienia się port w Krynicy Morskiej
Budowa nowego hangaru w porcie w Krynicy Morskiej
Trwają prace przy przebudowie portu jachtowego w Krynicy Morskiej. Wykańczany jest nowy budynek do obsługi portu, który pomieści zarówno zaplecze sanitarno-socjalne jak też bosmanat, centrum konferencyjno-szkoleniowe, jak też hangar do przechowywania sprzętu.

Inwestycję rozpoczęto od rozbiórki dawnego hangaru i budynku klubowego w porcie jachtowym. W ich miejsce powstaje nowy budynek do obsługi portu z zapleczem sanitarno-socjalnym, łączący w sobie funkcje bosmanatu, centrum konferencyjno-szkoleniowego oraz miejsce do przechowywania sprzętu wodnego.

- Najważniejszy element inwestycji to hangar żeglarski z zapleczem szkoleniowym, biurowym i rekreacyjnym, powstaną też pływające pomosty oraz parking. Aktualnie hangar jest przykrywany dachem z tytanowej blachy. W naszym klimacie ma to znaczenie, daje bowiem wieloletnią gwarancję. Hangar będzie obiektem szkoleniowym służącym żeglarzom, a port Krynicy Morskiej będzie mógł pomieścić ok. 100 jachtów - informuje Adam Ostrowski, burmistrz Krynicy Morskiej.

Tak zmienia się port w Krynicy Morskiej
fot. arch. UM w Krynicy Morskiej

W hangarze powstaną dwie odrębne strefy: socjalno-biurowa oraz magazynowa. Wokół obiektu będą place manewrowe i postojowe dla jednostek, oświetlenie i tereny zielone. Do tego rozplanowany układ komunikacji pieszej gwarantujący swobodne przemieszczanie się oraz dostęp do wszystkich wejść do budynku, także z uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami. Prace będą kosztowały ponad 7 mln zł, a 6,5 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.

Przebudowa budynku w porcie jachtowym zbiegła się z rozbudową pirsu pasażerskiego w morskim porcie rybackim, gdzie wydłużane jest nabrzeże (o 65,5 metrów w stronę Zalewu Wiślanego) i zabezpieczana skarpa. Do wbitych w dno pali zamocowany będzie pomost pływający o 13 miejscach postojowych. Zostanie również zakupiony dźwig portowy o unosie 12 ton na wysokość 12 metrów.

Prace nad rozbudową portu mają zakończyć się jeszcze w tym roku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a koszt inwestycji wynosi 8 milionów złotych brutto. Znaczną część pokryje unijne dofinansowanie pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

 

daw

Najnowsze artykuły w tym dziale Bądź na bieżąco, zamów newsletter

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
PIS to obiecał i PIS to realizuje. Brawo! Co obiecali to zrealizowali. Opozycja ryczy i wyje z wscieklosci. V kolumna totalnej opozycji w natarciu
Nam PIS się podoba (2022.11.07)
Brawo dzięki Prawu i Sprawiedliwości wszyscy zaczynają spijać przysłowiową śmietanę z przekopu, naszego polskiego Kanału Sueskiego. Nawet ci którzy podstawiali nam nogi podczas realizacji tej wspaniałej inwestycji.
TeofilSkorupa (2022.11.07)
Brawo PiS tak trzymać
(2022.11.07)

info

33  
  35
"Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a koszt inwestycji wynosi 8 milionów złotych brutto. Znaczną część pokryje unijne dofinansowanie pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020." - gdzie ty tu widzisz wkład PISowski pacanku? xD PIS chapie ełro z unii aż po kule, a pospólstwu wmawia, że to wszystko jego zasługa xD
sdfdsfsdfd (2022.11.07)

info

37  
  11
Trzy pierwsze wpisy - JEDNA osoba.
test_systemu (2022.11.07)

info

22  
  7
Port rybacki Krynicy nie był dotąd portem morskim. Ale OK. Rozumiem. Po wykonaniu Przekopu wszystkie porty Zalewu automatycznie stały się portami morskimi, jak Elbląg. Wiara czyni cuda.
(2022.11.07)
@TeofilSkorupa - Chrzanić UE powiedział Kaczyński przecinając wstęgę i otwierając nowe inwestycje finansowane z UE.... Inteligentny inaczej.
(2022.11.07)
Klakierzy pisowscy A dumni jesteście z waszego idola zbliżającego polskie kobiety?
(2022.11.07)

info

16  
  18
Nawet Krynica Morska, największy dotąd przeciwnik przekopu, zakasa rkękawy i rozbudowuje infrastrukturę. A Wróbel pali głupa i twierdzi, że nie będzie pogłębial toru. Byle tylko na złość partii rządzącej, żeby tylko znaleźć jakieś kolejne pole do konfliktu partyjnego, kosztem losu naszego miasta. Taki to "bezpartyjny" prezydent, na jakiego się kreował. Wszystko, aby zdegradować i "zacofać" Elbląg. Kiedy wreszcie referendum?
Do_pomorskiego (2022.11.07)

info

22  
  14
KPO i UE Skorupo zabita dechami, tunel pod Świną powstał za pieniądze Unii w 85% z czego 15% dofinansował samorząd Świnoujścia bez jednej złotówki z budżetu państwa. PiS niczego nie realizuje tylko kłamie i ściemnia. KPO głupcze!!!
(2022.11.07)