UWAGA!
[X]
Komentuj korzystając ze swojego nicka. W tym celu Zaloguj się kontem portElu lub Facebooka
lub zarejestruj konto na portElu.
lub zarejestruj konto na portElu.
Artykuł jest przedrukiem, tłumaczeniem z oryginalnej gazety z 1904 roku, więc opis wypadku kolejowego pochodzi od autora tamtego artykułu. Przeglądając zdjęcia archiwalne zabytkowych parowozów, w tym egzemplarzy produkowanych w latach 1889 - 1918 widać, że posiadają one szyby zarówno po bokach jak i w przedniej części kabiny maszynisty. Zresztą na zdjęciu archiwalnym elbląskiego dworca z 1905 roku widać wyraźnie parowóz z przednim i bocznym oszkleniem. W albumie historii kolejnictwa angielski parowóz z 1868 roku posiada szyby. Również niemieckie lokomotywy z tego okresu posiadały oszklenie kabin maszynisty. Tak więc uwagia, że w tym czasie parowozy nie posiadały szyb nie polega na prawdzie.
Vulcan.