41
07.12.2020

A moim zdaniem... (od najstarszych)

Pokazuj od
najnowszych
Największe
emocje
Kolej nadzalewowa zarasta a przez Bogaczewo do Elblaga został 1 tor. Jakoś nie widze szans na rozwój tego szlaku. Co za mania rozbierania i likwidacji opanowała lokalne wladze?
2020 (2020.12.07)

info

5  
  0
@RobertKoliński - A w jaki sposób miałby zarabiać? Znowu nierobie Koliński piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia
Ploterek (2020.12.08)
Tak kończył sie a ostatni trasport szedł w połowie lat 70
(2020.12.08)
@Seaman - No tak ma zapewnioną pensję, ale dlaczego na garnuszku elblążan?
(2020.12.08)
towary z Chin to zawsze będzie śmierć dla unijnego rynku pracy.
orreo (2020.12.08)

info

1  
  0
Linia kolejowa Braniewo - Elbląg poprzez Pieniężno, Młynary, Bogaczewo i dalej do Malborka była utrzymywana w okresie PRL tylko i wyłącznie ze względów militarnych. Była to bowiem trasa pod potrzeby Układu Warszawskiego. Między innymi tą drogą transportowano wojska Armii Radzieckiej do Czechosłowacji w 1969 roku. Do połowy lat 70 - tych ub. wieku w Tropach było miejsce, gdzie składowano materialy niezbędne do wykonania tymczasowej bocznicy kolejowej. Trasa Braniewo - Elbląg nie miała prawie żadnego znaczenia w komunikacji pasażerskiej, natomiast tą drogą transportowano pociągami towarowymi obok towarów przemysłowych, głównie węgiel, materiały wojskowe, a szczególnie amunicję i wyposażenie bojowe. Kolej na tej trasie była też wykorzystywana przez jednostki wojskowe z Braniewa do przejazdów na poligony. Stąd za jej poprawne funkcjonowanie odpowiadał Wydział Kontrwywiadu ówczesnej Woskowej Służby Wewnętrznej. Po 1989 roku linia ta utraciła swoje znaczenie i stopniowo był ograniczany na niej ruch kolejowy.
MP PUW (2020.12.08)

info

2  
  0
@Jjrr - Nikt dla 15 pasażerów nie odpali kolei przez Młynary. ..
ksamol (2020.12.08)
@2020- tak się składa że te szlaki kolejowe są w zarządzie PKP a władzom lokalnym nic do nich.
966 (2020.12.08)

info

0  
  1
@RobertKoliński- z całym szacunkiem dla pana patriotyzmu, Nowy Jedwabny Szlak nie przebiega przez Elbląg a tym bardziej przez obwód Kaliningradzki, a legendę trasy każdy może sobie sam interpretować. Wiadome że te towary muszą dotrzeć w każde miejsce, także do np Kaliningradu, ale na zachód Europy nie jest to najkrótsza droga. Redaktor tylko liznął temat tych transportów. , być może część była adresowana do Rosjan, a reszta przy okazji dalej. Tak czy siak Elbląg nigdy nie będzie bezpośrednio na trasie tych transportów, może być najwyżej miejscem docelowym. To samo czeka nasz nowy port. Obym się mylił.
pytek (2020.12.08)
@pytek - To nie jest interpretacja, tylko cytat ze znanego analityka rynku kolejowego - wiem, że może ciężko uwierzyć, ale zaprawdę bywają ludzie mądrzejsi ode mnie; )Zdecydowana większość tych transportów jedzie do Europy Zach. , nawet w Rosji czy Polsce nie będąc otwierana. Chiny wysyłają tego tyle, że po prostu jedna linia kolejowa, choćby nie wiem jak bardzo widowiskowa na mapie, tego wolumenu nie obsłuży. I jedna z tych nitek kolejowych przebiega właśnie m. in. przez Obwód Kaliningradzki, proszę mi wierzyć, sprawdzone info:)
RobertKoliński (2020.12.08)